Re: w którym roku skończyły sie game porty?

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Tue 22 Sep 2009 - 12:51:37 MET DST

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnhbgs09.fmr.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "maX"
>
> Nie do końca. Gameporty pojawiły się na płytach mniej-więcej w tym samym
> momencie, w którym pojawiły się tam inne porty, czyli wtedy, kiedy
> przestały być używane osobne karty multi-I/O. Epoka zintegrowanego
> dźwięku to jednak sporo później.

A możliwe, nie używałem, a już nie pamiętam czy na płycie 486 miałem gniazdo
joya :)

Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości

> chyba, ze bierze dzwiek z spdifa :)

Lub ma Audigy / X-Fi / Xonar, bez game portu.
Na marginesie, game port jest w Menadżerze Urzadzeń niezależnym urządzeniem
od macierzystej karty, wiec żeby grom się nie myliło której karty mają
uzywać (powinny oczywiście defaultowej, ale czasem w starych grach można
było w ich setupie wybrac której karty ma używać), to można daną kartę
wyłączyć i jej game port dalej będzie działał.

> musi obslugiwac game/midi port

Byłem pewien tylko na 99.9% :)