Re: pomóżcie w wyborze konfiguracji

Autor: Gamariel <gamariel_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Sep 2009 - 21:01:29 MET DST

Użytkownik "tomekr" <tomekr@nomail.pl> napisał w wiadomości
news:h95tpl$1cr9$1@newsread2.aster.pl...

> AMD ma bardzo tani procesor 4-ro rdzeniowy - Athlon x4. Jeżeli komputer ma
> być na ~3 lata, to będzie to wybór bardziej perspektywiczny, bo wraz z
> czasem (już teraz to jest widoczne) coraz więcej programów potrafi
> wykorzystać dodatkowe rdzenie.
>
> 2x2048 to znacznie lepszy wybór, bo możesz rozbudować o dalsze pamięci.
> Podana przez ciebie płyta obsługuje tylko 8GB, podczas gdy (prawie)
> wszystkie Gigabyte do AMD obsługują 16GB RAM.
>
> Jakiś starawy Southbridghe ICH7 na tej płycie??? To jest o 3 generacje do
> tyłu, teraz obowiązuje ICH10/ICH10R. W ogóle w AMD, na wszystkich płytach
> [...]

Zgadzam sie co do procesora, przydalby sie juz z wirtualizacja sprzetowa, a
skoro to nie musi byc jakas bestia do gier to mozna kupic z Intela jakiegos
Dual-Cora serii E6xxx ze sprzetowa wirtualizacja i na szynie 1066,
oczywiscie w nowej technologii 45nm. Co do dysku to zgadzam sie, WD robi
stabilniejsze dyski, mniej awaryjne. Co do karty graficznej, coz, jesli to
skladak nie przeznaczony do gier teraz i w przyszlosci to karta wystarczy w
sumie w zupelnosci. Jesli ma sie ocierac tez o gry to radzil bym poczekac
troszeczke, na jesien, bo ATI wypuszcza grafiki z serii 5xxx obslugujace dx
11 i w ciekawych cenach.