Re: Dysk do rejestratora ?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue 15 Sep 2009 - 13:22:03 MET DST

On Tue, 15 Sep 2009 12:30:58 +0200, ąćęłńóśźż <usun_to@wp.eu> wrote:

>I teraz mam pytanie: gdzie detekcję ruchu lepiej włączyć - w kamerze, w rejestratorze, czy i tu i tu?
>Załóżmy umownie, że w każdym urządzeniu są opcje: off, low, medium, high.

Nie ma łatwej odpowiedzi - wszystko właściwie zalezy od tego czego
potrzebujesz. Najlepiej zrobić to empirycznie i sprawdzić co Ci lepiej
pasuje. Bo to dośc subiektywne i każde z tych urządzeń może mieć inne
ustawienia i np. inna czułość. Np. rejestrator na kóry przed chiwlą
zerknąłem (Dynacolor Dynaguard z serii 100) nie ma progów czułości a
płynną regulacje czułości i mozliwość dowolnego zaznaczania oszarów
detekcji ruchu - nawet wielu dla jednej kamery.

Do tego dochodza Twoje potrzeby. W sumie to chyba rejestratory mają
zwykle bardziej rozbudowane opcje i współpracują z dowolną kamerą. Np.
możliwość definicji obszarów na obrazie gdzie jak jest ruch to zaczyna
sie nagranie. Mapujesz że jak pojawi się ruch na tle okna czy drzwi to
wtedy się rejestruje. Jednocześnei zwykle do rejestratora masz zdalny
dostęp via internet i zwykle możesz te opcje na szybko pozmieniąc.
Jeśli kamery nie są sieciowe a za ich ruch/sterowanie odpowiada jakiś
kontroler to lepiej to chyba robić na poziomie rejestratora - mniejsza
szansa że np. rozkonfigurujesz kamerę. Zawsze możesz np. zdalnie
wyłaczyć detekcję i przejść na podgląd. Natomiast detekcję ruchu na
poziomie kamer mają zwykle kamery IP z własnym serwerem i z tego co
oglądałem jest ona zwykle prostsze niż rozwiązania na rejestratorach.
Tzn. nie da się zdefiniowac dowolnego obszaru a raczej właczać lub
wyłaczać klatki z predefiniowanej siatki.

Zdrówko