Re: Szukam programu do sparwdzenia, czy mam SATA 3

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 12 Sep 2009 - 19:49:28 MET DST

"Netx" h8gijt$c6m$1@inews.gazeta.pl

> A mam pytanie czy na prawdę wykorzystanie Sata "300" nic nie daje - tzn. czy nie jest przypadkiem tak że na 1 sekundę tyle samo
> danych się prześle ale krócej będą blokowane jakieś zasoby w komputerze np. pamięć do której trafiają dane z dysku?

> Druga sprawa to że część danych przychodzi z "cache" dysku i tutaj chyba szybszy standard Sata może być wykorzystany.

Nadto i sam interfejs nie służy jedynie do komunikacji tylko z talerzykiem,
lecz także do komunikacji z elektroniką dysku.

Kiedyś skrytykowałem połączenie kablem RG58 z szybkością 10 Mb/s
wewnątrz ogromnego budynku. Człowiek, z którym rozmawiałem,
roześmiał się i zauważył, że internet poza budynkiem to ze
2 Mb/s w porywach, więc te wewnętrzne 10 Mb/s na pewno wystarczy.

Dziś wiadomo, że z teoretycznych 10 praktycznie było nie więcej
niż 7 przy założeniu małego obciążenia i małej odległości (takiej
do 10 metrów przewodu) nie zaś 300 metrów, jak to miało tam miejsce.
Na dodatek w wewnętrznej sieci biegało bardzo dużo wewnętrznej informacji. :)

Albo inaczej:

Po co wewnątrz domu 54 Mb/s, skoro dostawca dostępu daje
nam 2 Mb/s w porywach? :) Odpowiedź jest oczywista. :)

Rozumiem, że gubienie ramek w ethernecie (błędy w przesyłaniu, przekłamania)
jest o niebo częstszym zjawiskiem niż w SATA, lecz w SATA także występuje, więc
istnieje konieczność weryfikacji i nawet wówczas, gdy nie tracimy ani jednej ramki,
musimy liczyć się z dosłyłką kontrolnej informacji. :)

   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'