Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?

Autor: vDon <vondonaldo_at_onet.eu>
Data: Sat 12 Sep 2009 - 12:38:49 MET DST

Latet wrote:

> Ja się tylko raz zetknąłem z laptopem HP który miał TN+LED. I naprawdę
> nie widziałem żadnej, ale to żadnej różniby pomiędzy nieco starszym
> modelem z TN+świetłówka.

To bardzo ciekawe, bo w moim przypadku różnica była widoczna gołym
okiem. Stojący obok tej TN-ki świetlówkowy monitorek *VA sprawiał
wrażenie jakby wyblakłego, "przydymionego". Oba były skalibrowane na ten
sam poziom jasności, dość niski (< 100 cd/m2). Dokładne pomiary
potwierdziły zresztą wcześniejsze spostrzeżenia. Gamut barwny TN+LED był
naprawdę potężny, przynajmniej o 1/3 większy od najlepszych monitorów
(bynajmniej nie TN) z tradycyjnym podświetleniem jakiego miałem okazję
profilować. Mógłbym oczywiście założyć że był to wyjątkowy przypadek,
odstępstwo od reguły. Jednak wszystkie recenzje z jakimi dotychczas się
zetknąłem potwierdzają akurat tę cechę matryc na LED.