Re: jaka krta graficzna do edycji zdjęć i montażu filmów ?

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Sat 12 Sep 2009 - 11:56:29 MET DST

On 10 Wrz, 01:19, Marek <marek.gr...@poczta.onet.pl> wrote:
> Mam komputer z E7400, 4 GB RAM, win XP. Do tego będzie photoshop i jeszcze
> jakiś (w cenie do 3500 netto -jaki?, ) program do  montażu filmów i
> authoringu DVD. Materiał będzie z kamery HD sony hdr xr 200ve (1080i ) lub
> karty telewizyjnej ;) Komputer ma zintegrowana karte graficzna, zastanawiam
> sie, jaka kupic, by photoshop dostal skrzydeł.

PS nie jest do montazu filmow. A powaznia to kazda karta przyspieszy
twoj komputer. Jaka? to zalezy od softu na jakim racujesz. Do Sony
Vegas są np. efekty, ktore licza sie na zywo na GPU karty i wymagaja
jej szybkiej, ale nie wypasionej za np. 1000 zl. Za 250-500 wystarczy
i to bez wiatraka. Generalnie kazda karta jaka teraz jest mozliwa do
kupienia (najtansza oczywiscie) dla grafiki 2D to wypas!

> Czy konwersja materiału HD (1080i) na zwykły PAL jest kłopotliwa, czy
> lepiej od razu nagrywać w "normalnym" formacie

W Sony Vegas mozesz kompilowac material dowolnie. Na HD, na DVD,
Internet. Im lepsze zrodlo tym lepiej.

> Czy warto inwestować w kamerę 1080p ? Jeżeli tak, to jaką ?

Nie wiem. Ja uzywam tasiemek DV i panasonic GS-500. Im lepszy sprzet
tym drozszy. Wazny jest obiektyw.