Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?

Autor: vDon <vondonaldo_at_onet.eu>
Data: Sat 12 Sep 2009 - 01:51:15 MET DST

Latet wrote:

> A czemu Ci zalezy na LED? Możesz to uzasadnić? W laptopach ma to sens
> (energooszczędności), ale w stacjonarnym monitorze - po co? Pytam, bo
> nie wiem.

Być może pytającemu zależy na wyrazistych, bardziej intensywnych
kolorach, nawet przy ustawionej niższej jasności. Pod względem wielkości
zakresu wyświetlanych kolorów (gamut barwny) tradycyjne monitory
"świetlówkowe" nie mają raczej specjalnych szans w starciu z produktami
opartymi na LED. I to niezależnie od typu matrycy. Takie przynajmniej
odniosłem wrażenie profilując swego czasu niedrogi monitorek TN+LED,
dokładnego modelu niestety nie przytoczę.