Re: ASUS czy INTEL pod mały serwer?

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Thu 10 Sep 2009 - 15:48:24 MET DST

> Właśnie jestem na etapie rozważeń pomiędzy 2003 a 2008 ;-)

Choć jestem od lat zwolennikiem linuksa lub *BSD, w firmie musiałem
postawić dwie maszyny na Windowsach. Jedna pracuje na SBS 2003 na
licencji MOLP, zaś druga, nowsza maszyna, na "zwykłym" 2008 w wersji
64-bit. Pech, że jest kilka dość drogich aplikacji, które po prostu
wymagają platformy MS łącznie z ichniejszym SQL-em. Przy koszcie
wdrożenia takiego softu zakup licencji na serwerowe Windowsy jest
niewielki. A tam, gdzie aplikacje są bardziej ludzkie, królują otwarte
systemy, które jakoś sprawiają większą frajdę... :) No, ale odeszliśmy
od głównego wątku. Na serwery - markowe płyty, ale nie marki typu asus,
gigabyte itp, lecz intel, hp, dell, ibm... Serwer ma działać niezawodnie
i bez niespodzianek. Do takich serwerowych płyt zazwyczaj masz wsparcie
przez wiele lat (poprawki, drivery, bios, soft dla nowszych windows,
gotowe rozwiązania dla linuksa), listę kompatybilnych podzespołów itd.
Sam sprzęt też ciut lepszy - wyższa jakość użytych elementów pozwala na
nieprzerwaną pracę przez całe lata.

g.