Re: Komputer do mniej wymagajÄ…cych gier (cena maks. 1500PLN)

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 06 Sep 2009 - 17:59:18 MET DST

tomekr wrote:
> [...]
> musisz kupić model z 96 shaderami (niektóre mają mniej). Droższych nie
> warto kupować bo już pod koniec września będą nowe karty z DX11 (od
> ATI), czyli jeżeli kupisz coś za 600zł to i tak za kilka tygodni będzie
> przestarzałe.
>
> Z dysków zdecydowanie polecam WD, model 640GB jest udany, a Seagate
> ostatnio się psują. W firmie do komputerów zawsze polecam WD Black. Dla
> pamięci wystarczy 800MHz, różnicę w cenie z 1066 lepiej wydać na lepszy
> procesor. 4GB RAM to optymalna wielkość. Do tego system koniecznie 64

Docelowo będzie tam Windows 7, teraz nie chcę mieć żadnych problemów
z tym komputerem (poza VNC nie będę miał fizycznego dostępu do lutego).
Czy Windows 64bitowy będzie kompatybilny ze wszystkim (Office 2k3,
gry komputerowe).

> Wentylatory boxowe AMD sÄ… bardzo udane, ciche i wydajne. PÅ‚yty Gigabyte
> starają się zapewnić niskie obroty wentylatora (z doświadczenia wynika
> mi, że MSI i Asus kręcą nieco wyższymi obrotami przy podobnej pracy, a
> Asrock potrafi zawyć). Zdecydowanie polecałbym natomiast płyty
> pełnowymiarowe ATX, dodatkowe złącza PCI-Ex mogą się kiedyś przydać.
> Poza tym w przypadku płyt do AMD masz często praktycznie za nic
> dodatkowo funkcjonalność Crossfire.

Ten komputer, poza kartą graficzną, nie będzie miał potrzeby instalacji
niczego innego...

> Jeżeli chodzi o procesor to faktycznie kupno tańszego dwurdzeniowego
> teraz i upgrade do 4 lub 6 rdzeniowego w przyszłości ma sens.

Tak też zrobię, dziękuję za pomoc.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,