Re: Upgrade kompa. Co kupic? :) + kilka pytan

Autor: Doxent <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Sun 06 Sep 2009 - 14:20:35 MET DST

> Czy jest sens wymienic tego athlona 3800 na takiego:
> AMD Athlon 64 X2 6000+ 90nm, 2x 3.00GHz (nowy kosztuje lekko ponad 200zl)
> Odczuje przyrost mocy ?

Przyrost mocy może i odczujesz, ale zrobi ci się ciepło w pokoju no i
poczujesz przyrost rachunku za energię.
Na twoim miejscu pogoniłbym jeszcze płytę główną, wziął jakąś nowszą na AM2+
oraz Athlona II 240. Jest znacznie mocniejszy od X2 6000+ i przy tym biorący
ułamek energii bo to procesor 45nm. Płytę dostaniesz za jakieś 150-200zł
taką która go obsłuży, ma AM2+ i aktualny bios z obsługą nowych procków AMD.

> PowerColor Radeon HD 3650 PCS, 512MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0
> za 160zl

karta zbyt słaba by cieszyć się detalami w GTA IV, dołóż trochę i weź 4850
albo chociaż 4670 (biorą mało prądu) i są dość tanie. (około 250 zł)

> Jak myslicie. Bedzie to poprawa wydajnosci?
> Kompletnie nie siedze w materii od kilku lat, ale wkurza mnie to, ze nie
> moge popykac na moim sprzecie w GTA IV :-/

Pamiętaj, że do GTA IV najlepiej użyć 4 rdzeni. Wszystko poniżej to
kompromis. Lepiej dozbierać trochę i wziąć np. Phenoma II X4. Ewentualnie
jak nie chcesz zmieniać płyty to dość tanie są Phenomy jedynki X4 (np X4
9650 za 399zł) pod stare płyty i na pewno będą szybsze od 2 rdzeniowych
procków chociaż energetycznie niezbyt ekonomiczne. Moim zdaniem wybór
Athlona X2 6000+ to pomysł nietrafiony i to bardzo no chyba, że uda ci się
wyrwać takowy za 100 zł góra, ale potem przepłacisz w rachunku za prąd.