Re: Wyższość PATA nad SATA

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sat 05 Sep 2009 - 15:10:49 MET DST

Radosław Sokół wrote:
> Po po-
> nownym włączeniu komputera czasem dysku nie widać i muszę
> poprawiać *leciutko* ruszone kable SATA. W PATA nie było
> tego problemu.

Najwyrazniej uzywales glownie dobrych jakosciowo kabli. :) Ja nie raz
spotkalem sie z sytuacja gdy naped nie byl widoczny, dzialal w zlym trybie
albo wylacznie w konkretnej konfiguracji (master/slave...). Pomagalo
zwykle ruszenie, docisniecie, ew. wymiana tasmy. Fakt, ze zazwyczaj
bezposrednia przyczyna bylo zmeczenie materialu, ale z drugiej strony
przecietna tasma powinna chyba pozwolic na wiecej, niz kilkunastokrotne
wypiecie dysku.

k,