Re: Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa

Autor: Grzegorz Prędki <_at_TO>
Data: Thu 03 Sep 2009 - 22:02:57 MET DST
Message-ID: <h7p80q$aj9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

de Fresz pisze:
> On 2009-09-02 21:06:33 +0200, tomekr <tomekr@nomail.pl> said:
>
>> Przede wszystkim w Windows 7 wchodzi nowy standard grafiki: DirectX
>> 11, czyli aktualne karty graficzne już za paręnaście dni będą
>> przestarzałe.
>
> Ale to chyba głównie przestarzałe moralnie? ;-)
>
>
>> Pierwsze karty DX11 ma wypuścić ATI, 10-tego września.
>
> Ja słyszałem coś o październiku-listopadzie, ale mniejsza o dokładną
> datę. Pytanie: kiedy pojawią się gry, które będą się opierały tylko i
> wyłącznie na tym API, tak, że bez tego nidyrydy. Zwłaszcza w świetle
> faktu (czy też raczej plotki), że nVidia swoje karty z DX11 pokaże
> najwcześniej po nowym roku?
>
>
>> Alternatywnie możesz teraz kupić coś tańszego, np. używaną 8800GT
>> 512MB (~280 zł na Allegro), a za parę miesięcy ją sprzedać i kupić coś
>> z DX-11: gdy nie będą już nowościami, to ich ceny spadną.
>
> W sumie niegłupia myśl.
>

Szal pal mial byc z DX10 i nic z tego nie wyniklo. Pakujac sie w
najnowsze rozwiazania NV/ATi przeplacisz. I to sporo przeplacisz. Nie ma
sie ca podniecac syntetycznymi testami nowych kart. Ja bym wzial jakies
fajne HD4890 i krecil ile sie da. Starczy na wszytskie gry (tylko wez
1GB pamieci).

>> Jeżeli chodzi o procesory, to większość aktualnych czterordzeniowców
>> jest świetna. Kupno dwurdzeniowca nie ma już sensu, oprogramowanie
>> powoli przystosowuje się do większej liczby rdzeni, już teraz jest to
>> widoczne.
>
> Mógłbym prosić o jakieś konkretne przykłady? Bo aż tak rynku softu nie
> sledzę, ale z tego co do mnie dotarło, to bardzo niewiele softu, a
> zwłaszcza gier, używa więcej niż 1 dzenia, ale może to
> nieaktualne/przekłamane?
>

W grach te 4 rdzenie na nic sie nie przydaja (wyjatek GTA4). E8400 i
krecic - najlepsze rozwiazanie.

>> BTW. Jeżeli chodzi o "wydajny procesor" to za rok wychodzi Intelowski
>> "Sandy Bridge" z podwojoną szerokością jednostki wektorowej (256
>> zamiast obecnych 128 bitów, tzw. instrukcje AVX). Czyli w
>> zasosowaniach typu obróbka zdjęć/wideo, nowszych grach wszystkie
>> aktualne procesory będą mogły się schować...

Ja nie wiem, ale moze tylko ja tutaj czegos nie rozumiem. Skladasz cos
do gier, po cholre super-duper najnoszy-najszybszy procek?

>> Systemy 64-bitowe Microsoftu są udane, zwłaszcza w sensie stabilności.
>> Podobno znaczną część komponentów systemów 64 bitowych robi grupa
>> "Enterprise" w Microsofcie, a 32 bitowce to dzieło grupy
>> domowo-rozrywkowej... Poza tym 64 bity zaspokaja ogólną
>> pamięciożerność Visty, pod warunkiem dostatecznie dużej ilości RAM
>> (2GB system, reszta dla ciebie).
>
> No z wyborem systemu mam niejaki problem, bo od wielu lat omijałem
> szeeeerokim łukiem systemy Małego-Miętkiego i z jednej strony kusi
> prostota XPka, z drugiej niby wielki przełom W7 (tylko co z chorobami
> wieku dziecięceg?), a Viśta to jakoś tak nie bardzo ;-)
>

64bit do gier jest fajne, bo obsluzy duzo pamiaci. Zeby tylko chodzily
na tym wszytskie aplikacje. Ja musze miec dodatkowo 32bit XP dla jednego
programiku (SecuRemote).
Received on Thu Sep 3 22:05:04 2009

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 03 Sep 2009 - 22:51:00 MET DST