Re: Zasilanie komputera z EL Wiatrowej

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Thu 03 Sep 2009 - 02:12:10 MET DST

> Jeśli moc wyprodukowana z prądnicy jest większa od mocy pobieranej
> przez zestaw to nie będzie żadnego problemu. Urządzeniu zasilającemu
> to jest rybka z "czego" dany prąd jest produkowany.

Tylko że pytającemu chyba właśnie chodzi o to, czy "da się" na działce
postawić wiatrak i osiągnąć odpowiednią moc. Odpowiedź: tak, da się.

> Natomiast ja obawiałbym się pracy na takim zasilaniu bez UPS-a.
> Co w razie braku dość silnego wiaterku?

Takie systemy zawsze montuje się z zestawem akumulatorów i to znacznie
większych niż jakiś tam UPS. Bardziej sensowny byłby "anty-ups", czyli układ
pobierający prąd z normalnej sieci na wypadek gdyby prądu z wiatraka nie
było.

--
Azarien