Re: latitude e4300 vs thinkpad sl300

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Wed 29 Jul 2009 - 20:30:47 MET DST

> Wyżej wymienione wymagania dotychczas dobrze spełniał Dell Latitude D400.
> Na komputer chcę przeznaczyć około 3000-3500zł.
> W oko wpadły mi modele podane w tytule. Może jeszcze warto rozważyć XPSa?
> Używa w/w modeli i mógłby podzielić się uwagami?

Jeśli podobał się Tobie DELL to kup DELL-a. Serwis tej firmy nie ma sobie
równych.
Ja ponad rok temu przesiadłem się z D820 na sławetną serię ThinkPad T61 i
bardzo żałuję bo jakość wykonania nie ta. Obudowa z tandetnego plastiku a
najgorsza jest pokrywa ekranu, taka jakby gumowa i bez problemu można ją
zarysować paznokciem, obecnie wygląda tak niechlujnie, że wstyd wyjąć
laptopa na spotkaniu. Plusem natomiast jest cichy wentylator, który cały
czas pracuje za to na niskich obrotach. DELL był głośniejszy. Dodatkowo
serwis gwarancyjny Lenovo jest niezbyt kompetentny i na naprawy czeka się
długo, mam gwarancję "NBD" i na wymianę matrycy z powodu uszkodzonych
pikseli czekałem 28dni kalendarzowych. Ciężko nie wspomnieć o problemach i
kosztach uzyskania płyty instalacyjnej z Vistą x64.
Odradzam wersję XPS głównie z powodu niezintegrowanej karty graficznej,
która to pobiera więcej prądu, wydziela więcej ciepła i przy tym hałasuje
niemiłosiernie. Słyszałem na własne uszy kolegi XPS-a z 13" ekranem.
Jeśli szukasz małego laptopa to może uda się znaleźć z procesorem serii LV
(TPD ~17W) lub serii P (TPD ~25W) standardowe procesory w laptopach mają TPD
~35W. Mniejsze TPD to dłuższa praca na baterii i cichszy wentylator.

Pozdrawiam
Darek