Re: Prośba o ocenę zestawu

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Wed 29 Jul 2009 - 19:39:12 MET DST

Rako pisze:
> To mnie nie pocieszyłeś... chciałem pograć w 1920x1080 :(
W sumie.. załważyłem po zmianie monitora na 1680x1050 że działa
praktycznie tak samo (marnie). Byćmoże wpływ rozdzielczości nie jest tak
istotny jak się wydaje, ale 1920x1080 może być już ciężko, to prawie 2x
więcej danych do obróbki

> A ile masz ramu na grafice? I czy w 4870x2 działa to tak, ze ram jest per
> układ, czyli mając 2GB zawartość jest "zduplikowana" (określenie umowne).?
4870x2 to dwie oddzielne karty (z crossfire) tyle że zrealizowane na 1
płytce fizycznej, każda z nich ma (u mnie) 1GB ramu, nie istnieje coś
takiego jak jego współdzielenie czy dynamiczna alokacja. W dodatku widzę
po temperaturach obu czipów że gta w ogóle z drugiego GPU nie korzysta -
tylko jednemu rośnie znacznie temperatura (drugiemu tylko trochę, z
powodu ogólnego wzrostu temperatury w obudowie/na karcie).
Tak więc 1x 4980 1GB na pewno będzie szybsze i lepsze niż 4870x2 z 2x512MB.
W dodatku przy gta suwak ilości detali/czegośtam robi się żółty i nie
pozwala jechać dalej w kierunku maksimum, twierdząc że już używam ~980MB
z 1024MB ramu grafiki (bo karta ma 2x 1GB, a nie jak marketoidy piszą
2GB), tak więc nie zaryzykowałbym karty z 512MB