Re: SIWZ -komputery

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Tue 28 Jul 2009 - 14:07:38 MET DST

Mark wrote:

> Oj, ale zeby od razu klamac i to tak publicznie? A fe
> http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLGU9
> ot, taki przyklad - Pentium E6300:
>
> Supported Features:
> # Dual Core
> # Enhanced Intel Speedstep? Technology
> # Intel? EM64T 1
> # Intel? Virtualization Technology
> # Enhanced Halt State (C1E)
> # Execute Disable Bit 2
> # Intel? Thermal Monitor 2
>
> Proponuje bys zaczal juz odszekiwac, a na przyszlosc sprawdzal zanim
> zaczniesz sie w czyms wypowiadac w tak autorytatywny sposob.

Masz rację. Rzeczywiście jest JEDEN NOWY model Pentium z wirtualizacją.
Nie widziałem go dotychczas, a wcześniejsze modele wirtualizacji nie
miały. Mea culpa.

Zastanawia mnie jednak, dlaczego aż tak na mnie naskakujesz,
jednocześnie nie prostując wcześniejszych błędnych enuncjacji kolegów nt
C2D serii 7xxx.

"ot, taki przykład" w Twojej wypowiedzi powyżej sugeruje, że są inne
przykłady - możesz je podać ku ogólnemu oświeceniu?

Poza tym: czy nie uważasz, że jest co nieco nie w porządku ze strony
producenta, że poszczególne modele o podobnych oznaczeniach aż tak
bardzo różnią się funkcjonalnie? U Intela nie ma prostego powiązania
pomiędzy oznaczeniem procesora i VT. Zdarzały się rodziny C2D w których
modele o koljnych numerkach na przemian miały i nie miały wirtualizacji.
U AMD wszystko jest jasne. Jak Athlon ma więcej niż jeden rdzeń i
podstawkę AM2 lub nowszą, to ma wirtualizację. Nie ma potrzeby
zaglądania w tabelkę z numerkami.