Re: Jakie pamięci do Phenoma 2 X2 550

Autor: STranger <pisz_at_naberdyczow.ue>
Data: Mon 27 Jul 2009 - 19:37:50 MET DST

mirek pisze:
> Chodzą słuchy w internecie, że ostatnio dostępne w handlu procesory już
> niestety nie dają się odblokować. Wolę nastawić się na X2 a jeśli
> złotówka dalej będzie się umacniać to za kilka miesięcy zmienię na X4.

> Też planuję DDR3 1600 ale nie jestem pewien co do napięć na jakich
> pracują. Większość dostępnych ( w tym Twoje) wymaga 1.9V.

1,9 V wymagają przy pracy na 1600 MHz, na niższej częstotliwości
wystarcza napięcie domyślne dla DDR3.

> Firma OCZ ma w
> ofercie pamięci "for AMD" z 1.6V. Są jeszcze pamięci na 1.75V a płyta
> GA chyba umożliwia takie podniesienie napięcia?

Oczywiście, widziałem taką opcję w biosie, ale jeszcze się nie bawiłem
podnoszeniem napięcia. Na razie po prostu zainstalowałem pamięci, a
system automatycznie je ustawił z SPD i podał "domyślne napięcie dla DDR3".
Te pamięci kupiłem z myślą o ewentualnym przeszłym overclokingu
procesora, ale na razie obecna wydajność w zupełności mojego CPU X2/X4
przy domyślnych 3,1 GHz mnie zadowala, więc nie wykorzystuję ich możliwości.

> Ciekaw jestem z jaką
> naprawdę wydajnością pracują Twoje pamięci (nie ma ich na liście z linka
> powyżej). Chyba aż tyle napięcia na płycie nie da się podnieść?

Jak będę robić restart systemu (może dzisiaj wieczorem?) to sprawdzę
jakie napięcie w BIOS można maksymalnie zapodać modułom RAM i tu napiszę.

--
pozdrawiam
STranger