Re: SIWZ -komputery

Autor: Marrcino <niema_at_niczego.pl>
Data: Mon 27 Jul 2009 - 09:04:10 MET DST

STranger pisze:

> Ja kupuję zwykle najlepszą perspektywiczną płytę główną (drogą
> zazwyczaj) i najbardziej ekonomiczny CPU do tej płyty, który i tak w
> momencie zakupu jest dla mnie bardzo szybki. Po ok 18 miesiącach robię
> upgrade CPU, po ok 18 kolejnych miesiącach kolejny upgrade( a stare
> części sprzedaję). Dzięki temu cały czas mam w miarę nowego i szybkiego
> kompa. W międzyczasie grafiki i dyski też się podmienia na lepsze
> modele. Po ok 4-6 latach wymieniam platformę na nową i wszystko się
> powtarza. :)

I tak w paruset komputerach w firmie. Chłopie ty chyba nigdy nie
pracowałeś w dużej instytucji. Kupuje się komputery przyszłościowo, nie
jest tak ważna ich cena bo koszty wymiany na nowy są najczęściej wyższe
niż różnica w cenie (ludzie są najdrożsi). Zresztą w zastosowaniach
biurowych (nie mówimy tu o wymagających aplikacjach bo to inna historia)
procesor nie ma takiego znaczenia, ważniejsza jest ilość pamięci. Ja
osobiście mam jeszcze komputery z 2003 z P4 2,66 i dokładaliśmy im tylko
kości pamięci (co w porównaniu z wymianą procesora jest proste i co
najważniejsze szybkie).

Marrcino