Re: odkurzacze

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 26 Jul 2009 - 17:25:27 MET DST

W dniu 26.07.2009 15:48, Papa Smerf pisze:

> nie gdybaj tylko przedstaw tu wyliczenia pokazujące jaka powierzchnia
> radiatora jest w stanie pasywnie odprowadzic jaką moc? (przy różnict
> temperatur 1 stopień)
> i dopiero przedstaw dlaczego nie ds się tego odprowadzić pasywnie:O)

A dlaczego *ja* mam to liczyć? Nie znam się na takich obli-
czeniach. Jeśli Ty jesteś w tym taki dobry, przedstaw odpo-
wiednie wyprowadzenie.

Ja rozumuję "na chłopski rozum". Jeżeli do sprawnego utrzy-
mania temperatury jednego sporego układu scalonego wydziela-
jącego 80 W mocy w cieple trzeba radiatora wielkości trzech,
czterech ludzkich pięści, to przy 1600 W radiator musiałby
być 20 razy większy. Oczywiście, wraz ze wzrostem temperatury
sprawność rośnie, ale wątek dotyczy możliwości pasywnego
chłodzenia peceta, a tam temperatura krzemu musi wynosić
60-70 stopni max.

> pasywnie, czy aktywnie tak czy siak z tej małej powierzchni musisz tą
> moc odebrać wiec nie kumam o co ci chodzi?:O)

Po pierwsze, przy chłodzeniu aktywnym będzie większa różnica
temperatur między radiatorem i urządzeniem chłodzonym, a więc
i większa sprawność odbioru ciepła.

Po drugie, oczywiste jest, że "gęstość" energii w przelicze-
niu na jednostkę powierzchni jest ograniczona.

> wystarczy notka w instrukcji obsługi o nistawiania urządzenia w
> szczelnie zamkniętych szafkach i nie przykrywania urządzenia np:
> kapeluszem:O)

Dodawaj taką notkę do pecetów. Na pewno wszyscy przeczytają
i się zastosują...

> mylisz sie znowu, wszystkie są podłączone do tego samego radiatora:O)

A czy ja pisałem, że do kilku innych radiatorów? Przeczytaj
jeszcze raz powyższy akapit.

|                 |  Politechnika Śląska                   |