Re: Jak podzielić dysk?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 26 Jul 2009 - 13:13:08 MET DST

W dniu 26.07.2009 12:10, Michal Kawecki pisze:
> Osobiście nie znam szybszej metody na powrót do pracy z zainstalowanymi
> i aktywowanymi programami, powgrywanymi licencjami i zabezpieczeniami,

Tylko że kopie zapasowe nie są sposobem na *szybki* powrót do
pracy, a na *umożliwienie* powrotu *w ogóle*. Przecież awarie
wymagające odtworzenia systemu nie zdarzają się codziennie, a
w najgorszym przypadku raz na dwa, trzy lata. Oszczędność
jednego dnia w takim przypadku nie jest według mnie kluczowa.

Częściej zdarzało mi się musieć sięgnąć do *danych* sprzed
jakiegoś okresu, co w przypadku obrazu jest bardziej skompli-
kowane, niż w przypadku zwykłego archiwum z plikami.

PS. Ja obrazów po prostu nie robię. W serwerach mam RAID 1,
     więc awaria dysku nie jest dla mnie tragedią. Dane regu-
     larnie kopiuję. A jak przypadkiem strzeli mi dysk w
     komputerze wykorzystywanym do pracy, to przesiądę się
     na inny, a tamtego zainstaluję od nowa, ciesząc się
     przy tym czystym systemem, bez całej historii aktuali-
     zacji i instalacji oprogramowania.

> Partycje w komputerach PC wymyślono po to, żeby rozdzielić statyczny
> system od danych użytkowników oraz od często zmieniających się plików
> tymczasowych. Patrz na zalecenia instalatora dowolnego systemu
> unixopodobnego. DOS/Windows przyszedł później i od samego początku był
> od podstaw źle zaprojektowany. No i tak to zostało, niestety.

Pierwszym systemem operacyjnym na PC (oczywiście rozumiane
jako komputery IBM PC i zgodne, bo tego tyczy ta grupa i
podział dysku na partycje akurat w ten sposób) był MS-DOS/
PC-DOS i on wprowadził pojęcie partycji. I nie widział nic
na innej partycji, niż swoja. Nic, po prostu nic.

|                 |  Politechnika Śląska                   |