Jak dysk zewn. 1T udostępnić w sieci lokalnej?

Autor: mmartyn <mmartyn64_at_gmail.com>
Data: Fri 24 Jul 2009 - 09:00:39 MET DST

Chciałbym udostępnić w domowej sieci lokalnej duży dysk do celów
archiwowania danych. Doradźcie mi, jak to zrobić? Sieć to jeden
komputer stacjonarny, dwa laptopy, PDA z WiFi, bez serwera, w małym
domku na 2 piętrach.
Nie jestem ekspertem, ale mam pewne przemyślenia. Dysk przenośny to
jest nieprzesadnie fajne rozwiązanie, bo trzeba tez przenosić
zasilacz. Wolę wpiąć się na stałe i udostępnić na np. ftp. Czy kupić
dysk z interfejsem sieciowym na Ethernet? Być może (za 2 miesiące
czeka mnie zmiana operatora internetowego) jakieś routery mają
wbudowane serwery ftp i porty USB i potrafią udostępnić?
A może jeszcze coś innego? Poradźcie, proszę.

pzdr mm