Re: do poczytania i refleksji

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 23:01:38 MET DST

news:2009072119223100@grush.one.pl...

> Można. Składakowcy po prostu podniosą cenę do poziomu nieco
> niższego od oferującej te same warunki gwarancji firmy i
> zgarną wielką kasę wychodząc z założenia, że nawet, jeśli
> coś po roku czy dwóch padnie, to z zysku będą w stanie
> i tak kupić nowe części na wymianę. Będą troszkę mniej do
> przodu, ale dalej do przodu.
>
> W efekcie problem dalej nie rozwiązany, a nawet się pogar-
> sza, bo za ten sam badziewny sprzęt płacisz jeszcze więcej.

To moze gwarancja jako jedna ze skladowych... W sumie zdaje sobie sprawe, ze
nie rozwiazuje to problemu w calosci, ale jesli damy np takie warunki:
- dostawca musi dzialac na rynku co najmniej 5 lat (zeby zmniejszyc ryzyko,
ze firma kogucik nie zniknie z rynku)
- minimalne roczne obroty dostawcy musza przekroczyc pewien zalozony poziom,
np. 2 miliony zl.
- 3 lub 4 lata gwarancji na sprzet w trybie NBD na terenie kraju
- kary umowne za niedotrzymanie warunkow gwarancji
- opcjonalnie jakies wadium na przetarg (chociaz to chyba niezbyt dobry
pomysl)

To powinno wyeliminowac garazowcow i firmy "domowe", a co wiecej - w tym
przypadku tym wiekszym bardziej sie bedzie oplacac markowy sprzet z dluga
gwarancja producenta i duzym, zorganizowanym serwisem - czyli de facto
zostana tylko duze, liczace sie firmy...

Pytanko, czy takie warunki mozna zawszec w specyfikacji...

Pozdrawiam
Michal