Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 19:44:19 MET DST

Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w
wiadomości news:h47r8l$m59$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> jak działają sterowniki potrafię sobie wyobrazic,
> jak powinny działać też jestem sobie w stanie wyobrazić:O)

Bez urazy - najwyrazniej nie jestes...

> bardziej trafnie by było:
> czemu radio z malucha nie miało by pasować do passata:O)

Bo radio mozesz traktowac bardziej jako "aplikacje", a nie "sterownik".
Aplikacje, bo producent systemu (Volksvagen) wystawia ci interfejsy polaczen
do systemu (wtyczka zasilania/anteny).
Szyby do modelu Passat zamawia wg wlasnej specyfikacji wystawionej przez
SWOICH inzynierow na podstawie SWOICH badan i modeli. Zachowujac przy tym
bezpieczenstwo SWOICH informacji (projektow, testow i mnostwa innych rzeczy,
na ktore wydal kupe kasy - czyli zainwestowal).
Producent systemu (Volksvagen) korzysta ze sprzetu innych producentow, nie
wnikajac w procesy produkcji, czy logistyke zamowien komponentow do
produkcji tych sprzetow (tak w najwiekszym uproszczeniu).
Uzgadnia on tylko specyfikacje (opis dzialania interfejsow) z dostawcami
czesci. A dostawcy moga ja spelnic w sposob standardowy (klasyczna szyba)
albo zaproponowac wlasne, rozszerzone wersje (np. szyba podgrzewana).
To teraz sobie wyobraz, ze masz kilku-kilkunastu producentow systemow
operacyjnych, kazdy korzysta z klikudziesieciu albo kilkuset dostawcow
sprzetu i wszyscy maja sie ze soba dogadac, zeby ustalic wspolne
interfejsy...

Hint - wymysl uniwersalny interfejs, ktory ZAWSZE bedzie lepszy niz
propozycje konkurencyjnej, bedzie nadazal za trendami i nowymi osiagnieciami
techniki...
Wtedy bede wnioskowal o Nobla

Pozdrawiam
Michal