Re: Jaki Kontroler SATA ?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 09:33:57 MET DST

On Wed, 22 Jul 2009 21:34:33 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

>10 MiB/s nie jest trudno wysycić, byle nowoczesny serwer z
>programowym RAIDem pewnie jest w stanie osiągnąć dużo więcej :)

Wiem - tu ograniczeniem jest niestety prędkość sieci - właściciel nie
widzi potrzeby wymiany switcha na szybszy. jak bee miał chcile czasu
to podepnę kabelkiem na gigaethernet i zobaczę jak wtedy sie
prędkościowo wyrabia.

>PS. A po jakim protokole warstwy aplikacji? Bo z doświadcze-
> nia wiem, że na przykład Samba ma straszliwe problemy z
> wydajnością sieci, na gigabitowym segmencie ledwie co
> wyciągam 10-12 MiB/s na serwerze na Duronie 1 GHz.

FTP - przy czym tradycyjnie masakrycznie wolno dla małych plików a dla
dużych stabilny transfer na pełnej prędkości jaką oferuje sieć. Na
szczęście tam lądują jako podręczne archiwum (poza normalnym backupem
na taśmę bo czasami trza coś szybko przywrócić klientowi i tak mi po
prostu wygodniej) pliki po kilkaset MB wiec nawet tego wolniejszego
transferu nie widzę. Maszyna z odzysku - tzn. elemnty znalezione w
firmie w różnych miejscach: Xeon 3,2GHz, 512MB pamięci, płyta Tyan
S5350, kontoler Adaptec AAR-2420SA, dyski 4x Seagate .ES2. FreeNAS
siedzi na 1GB flashu na IDE. Samba mi nie była tam potrzebna ale
pamiętam ze tez gdzieś się zpotkałem z tym że było nienaturalnie
wolno. I to też chyba w połączeniu z FreeNAS-em - nie wiem czy nie
podczas jakichs eksperymentów dla obejrzenia czy takei coś nadaje się
do normalnego wykorzystania.

Zdrówko