Re: Płyta główna z Hyrbid SLI i CUDA

Autor: Tomasz Potega <shadow_at_manta.univ.gda.pl>
Data: Thu 23 Jul 2009 - 08:07:29 MET DST

Piecia aka dracorp wrote:
> No właśnie miałem się spytać czy ktoś miał do czynienia z podobnymi
> płytami? Z naciskiem na integrację z geforcem.
> Też mi się wydaje że zintegrowane karty graficzne nie będą za mocno
> ale to w końcu GF8200. A prawdę mówiąc nie znam nikogo kto by takie
> coś kupował. Czy to pociągnie np. starsze gry, filmy w 720p lub wyżej
> itp.

Z tym akurat problemów nie będzie - do zwykłej pracy, zastosowań
domowych (z ograniczeniem do naprawdę starszych gier, lub mocno
obniżonych detali) - zintegrowane układy nadają się znakomicie.

Sam używałem dłuższy czas Radeona X200, GeForce 6150, 7150, Intela
G35 - i z wszystkich byłem zadowolony. Tyle, że wcale nie grałem.

Kwestionuję tylko sens wykorzystania ich "mocy" w aplikacjach
pisanych pod CUDA - by uzyskać wzrost wydajności, potrzebny jest
relatywnie silny układ graficzny. W grafikach zintegrowanych
dysponujesz 8 czy 16 SP względem nawet 240/256 SP w rozwiązaniach
"zewnętrznych".

Dlatego może lepiej poszukać dobrej płyty na AMD 780G, a do CUDA
wrócić gdy ewentualnie dokupisz do zestawu kartę graficzną.

pozdrowienia,
shadow