Re: do poczytania i refleksji

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Wed 22 Jul 2009 - 21:06:22 MET DST

W dniu 21.07.2009 22:55, Łukasz Ledóchowski pisze:
> Może umieszczenie w specyfikacji wymogu dłuższej gwarancji coś da?

Nic nie daje, bo:

1) skutkuje to tylko podniesieniem ceny urządzenia, bo do-
    stawca wlicza sobie w cenę ryzyko konieczności wymiany
    urządzenia na nowe,

2) nie zmienia to dostaw komputerów w stanie DOA (*),
    wynikającym z marnej jakości komponentów i procesu
    składania,

3) zwiększa to koszty, bo pracownicy techniczni odpowie-
    dzialni za pracę sprzętu muszą, zamiast zajmować się
    utrzymywaniem wszystkiego w ruchu, co chwila dzwonić
    i umawiać się na kolejne wymiany gwarancyjne, a sprzęt
    stoi i nie działa.

> Dobrym pomysłem, tak mi się wydaje, byłoby też odrzucanie najtańszych
> ofert, ale to wymaga dosyć elastycznych warunków i nie można tego
> zamieścić w specyfikacji:)

Pytanie, jakie możliwości w tym zakresie daje ustawa. Poza
tym czasem członkowie komisji przetargowej nie są specjalnie
zainteresowani najlepszym rozwiązaniem, bo sprzęt i tak jest
dla kogoś innego.

> Spojrzałem na to zamówienie i zauważyłem, że w jednym z punktów
> określone jest 'Kamera - NIE'. Czy to oznacza, że komputer nie może
> mieć kamery? Po co umieszczać takie zastrzeżenie?

Bo w wielu środowiskach (np. rządowych właśnie, ale i w
przemysłowych często) nie wolno używać urządzeń posiadają-
cych możliwość rejestrowania obrazu. Np. ja mam biznesową
wersję telefonu i nie mam w nim aparatu fotograficznego,
choć to standard -- bo w wielu firmach jak się ma telefon
z aparatem to trzeba go zostawiać na stanowisku ochrony
przy wejściu.

> Przy okazji. Jak wchodzę na Twoją stronę w IE8 to Avira wyrzuca mi
> podejrzany kod HTML w mailaddr.js. Pewnie to błąd antywirusa, ale
> myślę, że warto na to spojrzeć i jakoś zmienić, bo jednak może kogoś
> przestraszyć.

Błąd antywirusa, plik służy do szyfrowania adresów e-mail.
Aviry nie używam, więc niespecjalnie mogę debugować problem.
A sam IE8 działa dobrze.

(*) Dead On Arrival

|                 |  Politechnika Śląska                   |