Re: do poczytania i refleksji

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 22 Jul 2009 - 00:09:49 MET DST

"venioo" h446vf$hla$2@nemesis.news.neostrada.pl

> Tu nie chodzi o 20 laptopow, ale skoro przetarg na laptopy za 100kpln to daje do myslenia jak jest z przetargami na np. samochody,
> ktore sa duzo drozsze. "Obojetnie jaki samochod, ale zeby nazwa zaczynala sie na B.., miala 3 literki w nazwie..., silnik tds"
> itd. itp. a to juz sa duzo drozsze "zabawki", ktore sa kupowane z naszych pieniedzy.

Gdy interesowałem się przetargami publicznymi w Białymstoku przed
10 laty -- niemal dokładnie tak właśnie było, jak napisałeś. :)
Nie aż tak chamsko, że to ma być BMW u tego konkretnego sprzedawcy,
ale warunki przetargu ustawiano pod konkretne osoby. :) I nawet
sprytny kontroler w pierwszej chwili nie znalazłby uchybień, a co
najwyżej by był zdumiony zagmatwaniem tych warunków. :) Podobnie
wyglądała wcześniej (nie od zawsze publiczne pieniądze trzeba było
wydawać na drodze przetargów, a i teraz nie zawsze każda złotówka
tak jest wydawana) sprawa kosztorysów, w których ukrywano to i owo,
aby cenę przebić dziesięciokrotnie. :)

Jeśli gdzieś pieniądze publiczne wydawane są uczciwie, to NA PEWNO
nie w Polsce. :) Jakieś tam 100 kilo złotych to chyba kpina. :)
To dosłownie kropla w oceanach. :)

Tyle tylko, że chyba 10 lat temu obowiązywała zasada wiary -- jeśli
firma zarabiającą nie oddawała co piątej zarobionej złotówki ,,Kościołowi'',
przegrywała przetarg, gdyż ,,Bóg tak chciał''. :) Obecnie (na przykład
w encyklice) Benedykt XVI apeluje o zaniechanie korupcji a wcześniej
jako powód kryzysu podawał chciwość. :)

ZTCoMnieWiadomo i Król Żelatyny, i Biedronka -- nie chciały te osoby
poddać się presji ,,Kościoła'', więc miały kłopoty, choć nie korzystały
z pieniędzy podatników, a z własnych, zarobionych przez siebie. Teraz
mam Biedronkę koło siebie i widzę wyraźnie, że to dobry sklep. :)
(tyle tylko, że nie można tam płacić kartami, a ja surowców
wtórnych zazwyczaj nie mam przy sobie) Fajna jest szczególnie
cena mleka z Mlekowity, ale i inne ceny są śmiesznie niskie.
Wkrótce Auchan będzie dla mnie zbyt drogim sklepem. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'