Re: super pendrive

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Tue 21 Jul 2009 - 22:22:15 MET DST

On Tue, 21 Jul 2009 07:53:35 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

>Po co?

>Nie, po prostu w życiu nie miałem potrzeby przeniesienia
>zawartości krążka DVD w inny sposób, niż zabranie tego
>krążka ze sobą.
>
>Pomijam kwestię, że spora część płyt DVD nie jest zapełnio-
>na aż po brzegi i mieści się idealnie w 4 GiB.

musiales miec wyjatkowe szczescie, graniczace z cudem, ze trafiles na
takie dyski. spora czesc dobrze wydanych filmow jest wydawana na
dyskach DL i zapisana po brzegi, czasami nawet dwustronnie. np. tak
robi criterion.
poza filmami, ktore spokojnie zapelnia 4GB dysk, sa materialy
edukacyjne, rowniez wydawane na dyskach DL lub w serii dyskow
pojedynczych.
poza tym
np. przenoszenie materialu do kompozytow video, w jakims bezstratnie
skompresowanym formacie z jednego studia do drugiego, lub ze studia do
klienta lub odwrotnie. czesto minuta takiego materialu wystarczy by
zapchac znacznie wiekszej niz 4GB.
np. wszelkie archiwa graficzne powstale podczas nawet nie bardzo
wymagajacych researchy.
np. bazy danych w sporym banku. z tego co widzialem, to przecietna
wiekosc jednej z nich jest w granicach 4-12GB, a takich bywa wiecej
niz jedna, ato bylo ladnych pare lat temu. przypuszczam, ze teraz sa
znacznie wieksze.
np. graficzne archiwa medyczne zwiazane z MRI i fMRI
np. niektore dane powstale podczas skanowania 3D obiektow
przeprowadzanych na potrzeby medyczne.
np. niektore projekty zwiazane z analiza ciaglosci ksztaltu
powierzchni takich konstrukcji jak samochody i samoloty itp.
np. projekty zwiazane z symulacjami astronomicznymi i fizycznymi
pewnie jest tego zancznie wiecej.

>Poza tym pen-drive nie nadaje się do nagrywania tak wielkich
>bloków danych, bo szybko się go "zużyje" przez wyczerpanie
>limitu zapisów.

co ma wspolnego wielkosc pliku z iloscia zapisow jesli za kazdym razem
zapisujesz cala lub prawie cala powierzchnie? <rs>