Re: "SSDFACTORY" - robienie SSD jest proste!!!

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Tue 21 Jul 2009 - 20:43:54 MET DST

news:2009072118122600@grush.one.pl...

> Czyli pewnie z referencyjnym oprogramowaniem, które w teście
> AnandTech wykazywało się mierną wydajnością w wielu testach.
> Dopiero po zmianach wprowadzonych przez OCZ dysk miał *niż-
> sze* wyniki w benchmarkach, ale znacznie szybciej pracował
> w realnych warunkach.

1. Dotąd wypuszczono trzy poprawki do pierwotnego firmware. Możesz je sobie
samodzielnie wymienić. Nie jestem pewien, kto te zmiany wprowadził.
Stawiałbym raczej na Indilinxa niż OCZ, gdyż takie same poprawki są do
dyspozycji na stronach innych producentów SSD z tym kontrolerem, np
SuperTalenta. I wiem, że to działa na każdym Indilinxie, nawet jeśli ma coś
innego napisane na chipie.

2. Sugerujesz rozbieżność między wynikami benchmarków a aplikacjami? Nie
sądzę. To się daje wytłumaczyć bez powoływania tak ryzykownych bytów. Po
prostu dyski SSD ulegają swego rodzaju fragmentacji, ale za pomocą
specjalnego softu daje się im przywrócić początkową sprawność. Więc te
różnice mogą być efektem różnego stanu dysku.

3. Moim zdaniem Verteksy, chociaż starsze, są lepsze od Summitów. W wersji
chińskiej mają dodatkowo podwojony RAM. Tylko cena, wcale nie jest taka
bardzo korzystna, jak sugerował Zakalec. Może jak złotówka urośnie, ale nie
teraz.