Re: monitor- jaki format jest "na topie'

Autor: vDonaldo <vondonaldo_at_onet.eu>
Data: Mon 20 Jul 2009 - 22:33:25 MET DST

Marek wrote:

> Czy da się go ustawić tak, by nie robił za główne oświetlenie pokoju ? Mam
> problemy z oczami i większośc LCD dziła na mnie jak reflektor podczas
> przesłuchania na UB.

Ustawić da się prawie każdy, problem polega na tym że przy małej
jasności mocno tracisz na kontraście (czytelności). Potrzebujesz więc
monitora o dobrym odwzorowaniu czerni, coś w stylu Samsunga 971p lub
podobnych. Potem kalibrujesz go na bardzo niską jasność np. rzędu 80
cd/m^2 (kolorymetr się przyda) i oczy mają się dużo lepiej. Warto też
pamiętać o właściwie dobranym oświetleniu miejsca pracy.