Re: Problem z bootowaniem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 19 Jul 2009 - 20:59:10 MET DST

Dnia Sun, 19 Jul 2009 20:30:38 +0200, krwiopij napisał(a):

> Owszem, tak.
> A w to, że u Ciebie da się to ustawić, to nie wątpię.
> Pewnie w większości nowych płyt się da.
> Ale nie w moim biosie! Niestety.
>
> Kolejne Abity mają nawet rozróżnienie na Serial HDD i Serial CD-ROM.
> U mnie jest Serial ATA i tyle. Działa jak chce (pewnie wg kabelków - jeszcze
> nie sprawdziłem).
> Określenia HDD-0, HDD-1 itd.. działają tylko w odniesieniu IDE.
> Dupa, dupa, dupa.

Nie jestem do końca pewien, ale jeśli te dyski SATA zostały podpięte do
kontrolera SiI 3112 na płycie, to wówczas wyborem urządzeń do botoowania
steruje nie BIOS płyty głównej, lecz BIOS tegoż kontrolera. Można by
spróbować podmienić go na nowszą wersję, są do tego narzędzia i opisy,
są nawet gotowe zmodyfikowane BIOS-y do tej płyty (szukaj modded BIOS),
ale... kłopot w tym, że nie kojarzę już, czy jest w nim w ogóle zawarty
jakikolwiek setup dostępny dla użytkownika. Bo jeśli nie ma, to i tak
nic to nie da. Wówczas jedynym sensownym rozwiązaniem będzie IMO
podpięcie napędu CD do złącza IDE poprzez przejściówkę, co pozwoli na
sterowanie bootem z poziomu BIOS płyty głównej.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/