Re: sprawdzenie stabilnosci odblokowanych rdzeni w procesorze PhenomX2 550 black edition

Autor: STranger <pisz_at_naberdyczow.ue>
Data: Sat 18 Jul 2009 - 16:23:00 MET DST

Wiesław pisze:

> Możliwe, że
> AMD całkowicie zablokuje tę możliwość, bo ja właśnie o możliwości pisałem.

Nie jestem pewny czy są w stanie zablokować zupełnie taką możliwość.
Musieliby w każdym CPU schodzącym z taśmy produkcyjnej osobno niszczyć
pozostałe rdzenie, inną ilość dla różnych procesorów. A to kosztowna
operacja. Łatwiej jest ustawić w CPU etykietę rozpoznawaną przez BIOS
jaki to typ CPU i ile rdzeni MA mieć dostępnych.
Wyczytałem gdzieś, że AMD ma wielkie pretensje do kilku producentów płyt
głównych za umieszczanie w BIOSach tych płyt narzędzi do uaktywniania
"uśpionych rdzeni" :D Ale te pretensje nic nie dają, sprawa się zrobiła
głośna i wzrósł mocno popyt na takie płyty główne i w to graj
producentom płyt! :)

--
pozdrawiam
STranger/Obserwator ;)