Re: 7600gs w piach - co na jej miejsce?

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Wed 15 Jul 2009 - 21:45:25 MET DST

vcore pisze:
> Witam,
>
> Jak wczesniej pisalem padła mi karta 7600gs, juz definitywnie - czarny
> ekran, aktualnie siedze na s3trio 1mb :)
>
> No i zastanawiam sie nad wyborem nowej karty - nie zakładał bym tego
> tematu gdyby nie jedna rzecz co do ktorej mam watpliwosci - mianowicie
> przeczytalem o czyms takim jak "Karta ograniczajaca procesor" wynika z
> tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek
>
> moj staruszek to: 1gb DDR / 3200+ athlon 64 (bodajze 2,2ghz) / DFI lan
> party ultra-d

Taka płyta i procek, to podkręć do 2,7 GHz, może nawet wyżej, o ile to
venice. Dodaj jeszcze 1 GB RAM

> A zastanawiam sie nad kartą 9600GT i 9600GSO - gdzie GT jest nieco
> wydajniejsza, ale jak wspomnialem wczesniej czytalem o "Ograniczaniu"
> procesora przez karte graficzna

Miałem sprzęt podobny do twojego - musiałem zmienić grafikę, bo mi padła
i wybrałem ATI HD3870 DDR4, ale ta karta była zbyt szybka dla tego
kompa. Choć w grach były momenty, że pracowała pełną mocą, ale również i
takie, gdzie CPU dużo pracował i karta chodziła sporo wolniej.

> Która z tych kart bedzie bardziej odpowiednia dla tego komputera? w
> przyszlosci (niedalekiej) planuje dokupic jeszcze z 2gb ram, ale procka
> chyba zmieniac nie bede

To jeszcze podkręć procka i będzie dosyć dobrze.

> Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop, co do
> gier to chetnie zagram w jakieś nowsze tytuły, jesli odpali mi np.
> Crysis na medium bez przycinki to bede bardzo zadowolony

Na medium będzie chodzić bez przycinki w większości miejsc, ale będą
momenty, że będzie się ciąć z winy procka.

> Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu
> - karty maja mniejszy pobór prądu niz radeony, z tego co widzialem to
> dwukrotnie

Ja bym Ci proponował ATI HD4650 lub HD4670 - podobna wydajnościowo do
9600, za to prądu w szczycie bierze mniej - 9600GSO 85W a HD4650 48W i
HD4670 59W

Odnośnie poboru mocy nie można generalizować, wszystko się zmienia w czasie.
A moc pobieraną masz podaną np tu:
http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html