Re: MAC co za i przeciw?

Autor: MK <userneme_at_hostname.com>
Data: Tue 14 Jul 2009 - 05:19:17 MET DST

Dnia 13.07.2009 rs <no.address@no.spam.com> napisał/a:

> nie. kombinujesz tutaj bez sensu i nie na temat. przywolales zypelnie
> nieistotny w calej mysli opis i do niej sie odniosles pomijac glowny
> temat. nie ma w tym wypadku wielkiej roznicy miedzy tym co zrobiles, a
> wytknieciu bledu ortograficznego.

Błędy ortograficzne nie rzutują na merytoryczną wartość wypowiedzi. Brak
logicznego myślenia i wyciąganie fałszywych wniosków niestety tak. Ale
jak tylko coś stawia Cię w niekorzystnym świetle to jak widzę od razu
wystawiasz tabliczkę "nie na temat". OK, niech Ci będzie...
Nie ma sensu z taką postawą dyskutować.

> btw.to co napisalem nie wzielo sie znikad, a stad:
><twoje>
> "Nie pisałem o AV, bo mnie to akurat nie interesuje, tylko o audio. "

No właśnie... I z tego, że nie interesuje mnie AV wyciągnąłeś wniosek,
że nie interesują mnie filmy. To dobrze obrazuje poziom, który
prezentujesz w tej dyskusji.

> nie. porownalem tylko "calosciowosc" czesci wspolczesnego sprzetu
> komputerowego z centralna jednostka w kinie domowym. nie przywolywalem
> KD per se.

> bo nie.

Skoro nie widzisz związku to już nie mój problem.

> pieknie. skoro jest popyt na makbooki i inne mac pro, to dla tych
> ludzi (parafrazujac to co napisales wyzej) dla wielu osób są one
> jednak lepsze jakościowo niż porównywalne rozwiazania PCtowe

No i niech będą. Ale gdyby Ci brali udział w dyskusji i chcieliby
przekonywać innych to wypada mieć argumenty inne niż "cena nie ma
znaczenia".

> wiec jak sie do tej sytuacji maja twoje recenzje i polecenia
> madrzejszych kolegow?

Tak, że każdy mądry kolega doradzi, aby nie wstawiać ogromnych kolumn do
małego pokoju.

> akurat sporo czytam artykulow o sprzecie AV (w jest stereo) i jakos
> nie przypominam sobie, zebym czesto czytal ze dayn sprzet bedzie
> lepiej brzmiac w pomieszczeniu o takiej czyi nnego chrakterystyce.

A o odpowiednich wymiarach pomieszczenia też nie czytałeś? Jeśli nie to
radziłbym wyrzucić takie "artykuły" w cholerę.

> akurat takie zestawienia pojawiaja sie najczesciej raz na rok/pol roku
> w magazynach popularnych, kiedy nie ma o czym inym pisac. i sadze, ze
> jest niewiele bardziej mylacych zestawien niz wlasnie takie.

Co Ty powiesz. A testy porównawcze samochodów? Widziałeś porównanie
Dacii Logan z Mercedesem S?

> ze sie nie da zastosowac. nei da sie wyznaczyc. nie da sie zebrac
> zadnych danych, ktore by pomogly w rozwiazaniu problemu, o ktorym
> mowa. innymi slowy nie istnieje.

Owszem, da się zastosować. Zastosowaniem są choćby recenzje sprzętu
właśnie.

> tu wlasnie powinienes sie zatrzymac i pomyslec, bo wlasnie z tego
> samego powodu, dla ktorego ja ci nie podam, tego o co pytasz, tak ty
> nie podasz o co ja pytam. dokaldnie z tego samego. wiec sam sobie
> odpowiedziales. sadze, ze akurat ta czesc watku juz powinna byc
> zamknieta.

Zamknięta, bo się skompromitowałeś? Akurat ludzkie myśli są przedmiotem
psychologii, filozofii i pewnie nauk biologicznych także. Więc pomimo
braku ścisłej definicji to pojęcie ma szerokie zastosowanie.

> i jakie sa te wnioski? co one daja potencjalnemu kupujacemu? co np.
> dajem bezsprzecznie czsc wspolna, ze dzwiek np. 1KHz jest potwornie
> irytujacy?

Np. rozeznanie na rynku hi-fi.

> tia. to ze kazdy sie urodzil i ze kazdy umrze tez jest taka czescia
> wspolna, zupelnie nic nie znaczaca w tej rozmowie. zuuuupelnie nic.
> nic nei wnosi.

Bo akurat to nie miało nic "wnosić" tylko uzmysłowić Ci istnienie
takiego faktu.

> i ty mowisz, ze ja mam problemy z logicznym mysleniem? to ty masz
> powazny problem z uzywaniem myslenia jednobotopwego. albo wszystko
> albo nic. nie ma dla ciebie posrednich okreslen?

Właśnie cały czas próbuję Ci przekazać, że odbiór muzyki jest właśnie
"pośredni":

część obiektywna + subiektywne "odchylenie" dla danego osobnika.

To właśnie jest "stan pośredni". A Ty uparcie się do niego przyczepiasz
usiłując podważyć go brakiem ścisłej definicji.

> gdzie odpowiedz do fragmentu o gustach, ktory akurat jest istotny w
> tej rozmowie dla subiektywnego odbioru dzwieku?

Fragment o gustach jest istotny??? Dobrze się czujesz?
Weź słownik do ręki i sprawdź co znaczy "high fidelity" to może
pogadamy. Zrozum jedno, że zadaniem recenzenta w branżowym piśmie audio
nie jest prezentacja swoich upodobań czy "gustu" tylko ocena
(oszacowanie) jakości i wierności przekazu.

Właśnie próba sprowadzenia tematu do subiektywnych wrażeń to
niedorzeczność. A porównanie, które przytoczyłeś świadczy o ignorancji
lub kompletnym niezrozumieniu tematu.

> jak pisalem wyzej. przed sygnalizatorem zatrzyma sie nawet pies i
> daltonista. i zatrzymaja sie nie na zasadzie odbioru koloru, a na
> zasadzie tego, ktore swiatlo w pionie, albo poziomie sie zapali.

Hahaha, ROTFL, naprawdę mnie ubawiłeś.
To po co są w takim razie kolory na sygnalizatorach???
A gdyby to było tylko jedna lampa o zmiennej barwie to człowiek już by
się nie zatrzymał. Niezłe.

> nawet
> dobrze widzacy, czasami uzywaja tej metody jesli na sygnalizacje
> swietlna musza patrzec pod swiatlo. zadnych kolrow moze w tej sytuacji
> nie byc. poza tym przywolany jest przez ciebie przyklad jest
> sprowadzeniem do zbyt uproszczonej sytuacji, ktora ma sie nijak do
> tematu rozmowy.

Jeszcze raz: uproszczony przykład świadczy o istnieniu zjawiska. Nie
możesz też jednoznacznie wykluczyć, że zjawisko jest szersze (bardziej
złożone).

> nie to ty sie wez zastanow i nie przyczepiaj sie do wyrazu, ale staras
> sie raczej pomyslec, dlaczego go wprowadzilem.
> skoro nie rozumiesz tak skomplikowanej sytuacji jak subiektywny odbior
> tak zlozonych wrazen, jak odbior koloru, to staram ci sie ja pokazac
> na uproszczonej sytuacji, ze nawet w takiej sytuacji nie jest prawda
> to co piszesz.

Pisałem Ci już wiele razy jak rozumiem ten subiektywny odbiór. Nigdzie
nie twierdziłem, że dla złożonych wrażeń nie ma subiektywnego czynnika.
Tu widać, że to właśnie ty próbujesz rozumować "jednobitowo".

> staram ci sie, na rozne sposoby, pokazac jak niezwykle subiektywne,
> szare jest zycie i sytuacje, ktore sie na nie skaldaja, w
> przeciwienstwo to tego co starasz sie tutaj opowiadac, o obiektywnosci
> i czarno-bialego jego widzenia i argumentacji.

To już ręce opadają... Znów coś sobie dopowiadasz. Powiedz mi
konkretnie, gdzie moje wypowiedzi przedstawiają "czarno-białe widzenie i
argumentację".

> konkretne a nie cale spektrum koloru czy dzwieku. zastanow sie jeszcze
> raz co napisales, bo w tym kierunku pownienes podazyc.

Konkretne. Tyle, że nie mogą być zupełnie dowolne.

> calkowita dowlonosc = jednobitowe myslenie. sorry nie bede dalej
> komentowal.

Skoro nie uznajesz całkowitej dowolności to nie rozumiem czemu tak
czepiasz się mojej "części wspólnej". Kiedy brak całkowitej dowolności
oznacza właśnie jej istnienie.

> owszem.tylko tym ludziom sie palci za ich zdanie. tak samo jak sie
> placi tym, ktorzy recenzuja sprzet audio. skoro robia takie myki, to
> jak im mozna wierzyc?

A to jeszcze inna sprawa. W audio możesz to poniekąd sprawdzić. Jeśli
pójdzie fama, że pismo wychwala dziadowskie urządzenia to taka gazeta
wkrótce może być skończona.

> powiesz to samo o ocenie sprzetu audio. ze wjezdza na sale przykryty
> szmata i nikt nie wie co to jest? kolumny rowniez?

Bywały i takie testy. Ale faktycznie to rzadkość. Chociaż są też
krytyczne oceny drogich urządzeń, więc sytuacja jest nieco inna.

> albo sluchaja przez
> sciane? moze i tak powinno byc, tylko jest to praktycznie
> niewykonalne i niepraktykowane. to raz.
> dwa: o czym pisalem wyzej. sluchasz takie sprzetu (albo kupujesz na
> zasadzie czytania recenzji) , kupujesz i okazuje sie, ze w twoim
> pokoju brzmi potwornie. podobnie jak wino. pijac solo moze byc ok. ale
> kiedy podade do posilku okazuje sie wielka pomylka i wino i danie
> traci sporo ze swoich walorow.

Odnośnie akustyki to są pewne ogólne zasady, dzięki którym można się
pozbyć pewnych nieprzyjemnych zjawisk w większości pomieszczeń. To raz.
Dwa, że jak ktoś bardzo się obawia akustyki to może wypożyczyć sprzęt.
Trzy to możliwość kombinowania z ustrojami.
A w "wielkim świecie" po prostu wynajmujesz firmę, która robi adaptację
akustyczną pomieszczenia i jak dobierzesz rozmiar kolumn (które
odsłuchasz i wybierzesz w salonie) do metrażu to nie ma prawa być
"potwornie".

> jak na razie nie podales zadnego przekonuwujacego.

Podałem już kilka. Nie będę powtarzał, sorry.

> tyle, ze to ja cie prosilem o zdefiniowanie, bo jak widac poslugujesz
> sie czym, czego nie jestes w stanie okreslic.

No to ci napisałem wcześniej, że np. psychologowie posługują się
pojęciem myśli, którego też nie da się precyzyjnie określić
(przynajmniej na dzień dzisiejszy).

> skoro ty nie potrafisz
> to staram ci sie pomoc, zrozumiec, ze to co starasz sie tutaj dowiesc
> nie dziala.

Owszem działa. Nawet sam to przyznałeś, pisząc, że ta subiektywność nie
jest wcale "czarno-biała".

> blad. to jest wlasnie odczuwanie subiektywne. masa ludzi nie slyszy
> powyzej np. 20kHz, masa tez nie slyszy nawet powyzej 16kHz. i poza
> szczegolnymi wypadkami, nie jest to wcale dolegliwosc medyczna.to
> nawet nie jest dolegliwosc.

Pisałem o zaniku słyszalności z wiekiem raczej w przedziale ok. 12-16kHz.
I to jak najbardziej jest dolegliwość medyczna. W żaden sposób nie
wynika z "gustu" czy "upodobania".

> nie widzisz, ze wlasnie strzelasz sobie gola. to c piszesz wyraznie
> swiadczy o subiektywnosci odbioru i oceny wrazen dzwiekowych?

A może Ty nie wiesz co znaczy "subiektywny" i stąd Twoje problemy z
rozumieniem? "Dane wejściowe" są inne, ale to jest wada konkretnego
układu rejestrującego, a nie "subiektywizm" osoby.

> ok. zrobmy probe. jak sadzisz, o co biega w powyzszych cytatach i w
> ktorym miejscu sadzisz, ze sie rozjechalem i ciebie nie zrozumialem?

Nie będę zgadywał, przykro mi. Obawiam się, że jak zwykle przyjmujesz
nieuzasadnione założenia. Nie musisz być w jednej podgrupie z panem
Heniem z Audiophile.

> wiesz cos na ten temat, czy zmyslasz. jestem pewien, ze nie podeprzesz
> tego niczym konkretnym. zastanow sie, gdzie on w akademiku duzy
> telewizor wstawi?

Weź głęboki oddech i przeczytaj jeszcze raz fragment do którego odnosiła
się moja odpowiedź. Dotyczył rodziców i dzieciaków, nie studentów w
akademikach.

> a tobie sie wydaje, ze do czego odnosi sie to co napisalem?
> potrafisz mi przekazac w jaki sposob zrozumiales powyzszy akapit?

> sorry, ale to akurat jest tylko belkotem. nie potrafisz wyznaczyc
> kryzwej rozwoju cywilizacji. nie ma takiej mozliwosci. rozwoj
> cywilizacji jest pojeciem zbyt ogolnym, dlatego podalem konkretne
> przyklady.

Oj, przybliżone krzywe rozwoju cywilizacji to już nie raz widziałem.
Być może próbujesz właśnie zbyt uogólniać włączając normy moralne itp.
I stąd Twoje problemy.

> to ze bledem jest twierdzic, ze powtanie i obecnosc kodu moralnego
> danej cywilizacji wplywa na jej rozwoj np. technologiczny.

Ale ja wcale tego nie twierdziłem.

> a twoj blad jest zawarty np. w tym zdaniu:
> "Ale jak sam zauważyłeś nie zmienia się prawie nic. A ja pisałem o
> *rozwoju*."

Ale gdzie tu jest błąd? Sam napisałeś, że normy moralne się właściwie
nie zmieniają.

> zle przyklady:
> tutaj "nie zabijaj"?

Bzdura. To przykazanie w zasadzie oznacza "nie morduj". W Starym
Testamencie kara śmierci przez kamieniowanie jest na porządku dziennym.
Poczytaj sobie. A Kościół Katolicki nie sprzeciwiał się jej przez całe
wieki, a nawet sam ją stosował wobec heretyków.

Co ciekawe ten sprzeciw pojawił się wraz z laicyzacją Europy.

> tutaj: chrzescianski koncept milosci i poszanowania blizniego.

Kolejna bzdura. Deklaracja praw człowieka czy organizacje ich broniące
powstały setki lat po narodzinach judaizmu czy chrześcijaństwa i nie są
bezpośrednio z nimi związane. Kościół mając niegdyś ogromnie silną
pozycję w Europie nie walczył o prawa człowieka, nie głosił poszanowania
i równości np. muzułmanów.

> jak widzisz wyzej, akurat jest.

Jak widzisz wyżej zupełnie nie masz racji.

> nazywaj je sobei jak chcesz. tyle, ze akurat jest trafne.

Nie jest chociażby ze względu na trudność samodzielnego montażu, poziom
skomplikowania itp. Nie jest dlatego, że mogę złożyć sobie komputer
wedle własnych upodobań, taki który jest "szybki", "wielki", "dla całej
rodziny" i "mało pali". Gdyby laptopy były sprzedawane na części to też
problemu by nie było.

> jak moze zauwazyles laptop to nie PC.

Kwestia definicji.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Komputer_osobisty

Chociaż faktycznie to pojęcie bywa różnie używane.

> OSX to tez tak jakby linux z interfacem graficznym. no moze unix.
> wiec?

Nie. OSX nie jest Open Source. Tu jest zasadnicza różnica.
Czy Ty sugerujesz, że Linux nie ma interfejsu graficznego?
Ma, nawet różne do wyboru.

> powidz mi od kiedy te linuxy rokuja nadzieje? jakos sie niewiele
> zmienia w tej kwestii.

Oj zmienia się, przede wszystkim od strony administracji państwowej i
urzędów. To w pewien sposób rokuje nadzieje, bo wzrost liczby
użytkowników pewnie spowoduje większą liczbę aplikacji (także
komercyjnych), co z kolei znów spowoduje wzrost liczby użytkowników itd.
Chociaż istotny wzrost popularności to raczej kwestia lat niż miesięcy.

> przez jakis czas owszem. co potem? bylo juz o tym w rownoleglnym
> watku.

A co ma być? To lepiej w ogóle nie mieć wyboru?

> jest zbedne, bo maja produkt danej firmy i czesci rozprowadzane przez
> kanal dystrybucyjny tej firmy, dla swoich klinetow. to jest np. czesci
> promocji danego produktu.

Ale ja przecież pisałem o sytuacji, kiedy klienci chcieliby mieć części
innej firmy.

> bedzie wydajny i jest wydajny. oczywiscie, ze zawsze bedziesz w stanie
> zbudowac albo kupic stacje robocza przewyzszajaca parametrami kazdego
> laptopa, ale nie tak dlugo dojdziemy do granicy, gdzie wystarcajaco
> duzy power bedzie dostepny i dla laptopow. niemniej to wszystko co
> wyzej da sie robic (na temat gierek sie nie wypowiadam).

A szkoda. Bo to jednak ważny i duży segment rynku, często napędzający
wymianę sprzętu.

> nic wlasnie. mowisz tak. jakbys np. nie zauwazyl, ze wyscic z iloscia
> pixeli w matryc powszechnie uzywanych cyfrowych aparatow zatrzymal sie
> juz jakis czas temu. koniecznosc obrobki ogromnych obrazkow, ktorej
> nie pociagnalby dobry laptop, poza jakimis szczegolnymi projektami
> przemija.
> obrobka HD video, wcale nie wymaga takiego poweru,

Nie obrabiam, ale z tego co ludzie pisali (chyba nawet na tej grupie) to
na współczesnym sprzęcie kompresja do dużej rozdzielczości to długie
godziny.

> a owszem byly, ale takie stwierdzenie nie ma zadnego znaczenia jesli
> nie podasz w jakich przypadkach bylo to dokonane, zeby mozna bylo
> porownac.
> ok. daj mi zdjecie swojej znajomej. umieszcze, na YT napisze notke w
> temacie jaki zaproponowales i ci udowodnie, ze w tym wypadku tak nie
> bedzie, chocbys stanal na glowie.

Pomyślimy.

> ze niby cos mu sie stalo. ze za dwa lata zobaczyl swoja twarz w filmie
> za np. nicole kidman? no straaaaszna degradacja. jak on moze zyc
> potem.

Skoro nie przeszkadza Ci bycie narzędziem w cudzych rękach to chyba tu
się nie dogadamy.

> tia. bo chlopi zablokuja droge, zeby im google kawalka brudnego plota
> nie sfotografowal. daj ty spokoj, bo to po prostu smieszne.
> skoro wystepujes za tym, to powiedz mi czego sie obawiaja ci, ktorzy
> protestuja? na czym polega ta degradacja, o ktorej wspomniales
> wczesniej. czyzbys wyznawal prymitywne wierzenia, ze zrobienie zdjecia
> zabiera dusze, albo islamskie prawo w tej kwestii?

Jak wyżej.

> radzilbym ci sie zastanowic co piszesz, bo nagle bardzo znizyles
> poziom, ktorego nie chce nawet tykac dlugim patykiem.

Oj, widzę, że zabolało... Ale taka jest prawda. I czasem trzeba
powiedzieć ostro, żeby ludzie zastanowili się nad czymś poważniejszym
niż tylko "wygoda" i codzienne problemy. Kiedyś może być już za późno,
póki co - jeszcze - nie jest.

> poczytaj troche historii. od historii rzymu, poprzez dwie wojny
> swiatowe, po wydarzenia po 11 wrzesnia 2001.

> ok. co proponujesz?

> i co? czym sie roznia od kazdego innego kraju teraz? moze obecny
> kryzys ich ominal? oni zyja w prozni ekonomicznej?

Zdenerwowali establishment. A to już dużo. Czasem trzeba popatrzeć
dalej, wyjść poza jakiś pseudokryzys.

> chyba pokretnosc i niezasadnosc twojej argumetacji mnie juz nie
> powinna dziwic. a jednak.
> sadze, ze zbyt malo wiesz o tak extremalnych sytuacjach, zeby sobie
> nawet zarty z tego robic.

To nie są ekstremalne sytuacje. To jest właśnie przykład do czego
prowadzi wypaczone rozumienie "wygody".

> no to zastanow sie. slucham. ciekawi mnie rozniez co jest dyskusyjne
> np. w ergonomii miejsca pracy.

Dyskusyjna jest ergonomia codziennej pracy na laptopie. Dyskusyjna,
gdyż wielu ludzi sobie takiej pracy nie wyobraża.

> a laptop nie?

A czy ja pisałem, że nie?

> szkoda, ze nie zrozumiales ironii. trudno.

Przykro mi, ale dla mnie w tak poważnych sprawach nie ma miejsca na
ironię.

> a duzo w skali kraju? kolejny nietrafiony przyklad.

Ilość nie ma znaczenia. Chodzi o fakt, że jest taka możliwość.

> udowodnij, ze nie ma.

A dlaczego miałbym Ci udowadniać własną opinię? Równie dobrze mogę
napisać "udowodnij, że ma".

> a ja pytam, co rozumiesz przez "popularne".
> "duze"i "popularne" firmy to sa tylko twoje urojenia i to z nimi tutaj
> rozmawiasz.

Nie. Duże i popularne to znane w całym kraju, mające swoje sklepy czy
serwisy w różnych dużych miastach, często wybierane przez klientów.
Gdzie tu widzisz urojenia?

> oczekiwales, ze przywolam "popularne" firmy. wiec pytam co to zanczy.

> i jak ty mozesz zyc w takim "rozkroku"? mozesz cos zrobic? robisz cos?

Oczywiście. Głosuję swoimi pieniędzmi.

> a o tym, ze skoro firma sprzedaje dobrze, to sie tez rozwija i w ten
> sposob tworzy nowe miejsca pracy, ktore moga zajac twoi rodacy?

"Tworzenie miejsc pracy"... Ech, socjalistyczne mrzonki.

> to juz
> kadra menadzerska musi dojezdzac z niemiec czy francji, bo nie ma
> polskich specjalistow? zastanow sie.

"Kadra menadżerska" to może być równie dobrze wąska grupa kolegów. A
ogromna większość tych utworzonych "miejsc pracy" to kasjerki i
ochroniarze.

> bo dobra firma to grabiami zagarnia do swoich produktow to co jej
> popadnie. an tym wlasnie polega markowosc firmy, ze selekcjonuje
> instalowane elementy pod wzgledem jakosci. "markowosc" w moim
> rozumieniu nie konczy sie na naklejeniu nalepki. chyba to wyraznie
> dobitnie napisalem.

> to zle uwazasz. a wystarczajacy argument masz wyzej.

Ach tak, selekcjonowanie elementów... Pan Henio ze sklepiku za rogiem
też może wyselekcjonować najlepsze podzespoły, złożyć i sprzedać.

> dlatego, ze od jej marki zalezy m.in. przyszly poziom sprzedazy. jesli
> sie rozniesie, ze dana firma produkuje buble, to firma moze miec
> powazne problemy.

No i ja właśnie o tym pisałem. Nie zrozumiałeś.

> wiec? jaki z tego wysuniesz wniosek? <rs>

Że tzw. "markowość" komputera nie musi być ważnym czynnikiem przy
zakupie.

--
MK