Chyba mi grafika niedomaga

Autor: BrunoN Bluthgeld <brunon99_at_WYTNIJTENKAWALEK.o2.pl>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 20:16:14 MET DST

Już któryś raz z kolei parudziesięciominutowa sesja grania kończy się
gwałtownie - czerwonym, szachownicowatym wzorkiem na obrazie i dalszym
ogólnym brakiem używalności gry i komputera (raz obraz zdołał się nawet
przełączyć w tryb VGA i wypluć okienko z błędem sterownika
nv4_disp.dll). To chyba nie urok gier ani sterowników, bo występuje na
różnych.

Grafiką jest 8800GT ze standardowym jednoslotowym coolerem zastąpionym
przez Arctic Cooling NV Silencer (taki stary, produkowany do 6800GT, ale
pasujący na 8800 też). Zastanawia mnie, czy nie zrobiłem sobie krzywdy
zakładając owe chłodzenie - nie przykrywa ono dokładnie karty wraz z
kostkami pamięci, z których niektóre sobie trochę spod niego wystają,
więc może się nieco za bardzo pocą. Z drugiej strony, pamięci chyba nie
należą do elementów grzejących się dramatycznie, zwłaszcza, że nic nie
jest podkręcone. No i jak dotąd wszystko chodziło przez rok bez
zająknięcia. Aha, temperatura na rdzeniu jest taka jak była przez rok
bezbłędnego chodzenia tej karty pod silencerem.

Te kolorowe szlaczki kojarzą mi się właśnie z czasem trafiającym na
grupę problem padniętych pamięci na grafikach. Chyba, że grupa wie, co
jeszcze może być nie tak.

halp!

--
bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo