Re: jaki laptop mam kupić?

Autor: Tiber <pra_anime_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 12 Jul 2009 - 16:05:58 MET DST

Silly, silly Radosław Sokół nabazgrału:

> Wiesz, masz prawo tak mówić, ale dobrze by było, gdybyś
> swoją krytykę uzasadnił :) Bo ja swoje krytyczne nasta-
> wienie podpieram argumentami technicznymi.

Dlatego:

> wykony- wanego zadania, bo:

> rysun- ków (co można zrobić bez komputera, drukując sobie
> je wcześ- niej).

Specjalnie zmieniłem zawijanie na 60, bo znaków cytowania jest jeszcze
za mało.
Gdyby był UTF, to jeszcze pół biedy, bo czytniki mogłyby inaczej
traktować dywizy, a inaczej na przykład półpauzy.

> To nie ma sensu inwestować w komputer dostosowany do
> wykony- wanego zadania, bo:
>
> a) i tak będzie się on słabo nadawał do poważniejszej
> pracy i w efekcie i w domu, i w miejscu pracy trzeba
> będzie silniejszej, stacjonarnej maszyny (chyba, że
> czyjaś praca polega na pisaniu tekstu -- do tego
> jeszcze notebook się nadaje),

No właśnie, nie wszystkie zastosowania wymagają (zawsze) silnych maszyn,
więc tutaj potrzebne jest rozróżnienie.

> b) i tak w czasie podróży produktywność jest znikoma, bo
> się niewygodnie siedzi, nie ma gdzie położyć
> komputera,

Na topie lapów? Przecież do tego został stworzony. Jakiekolwiek wariacje
typu biurko/stół to już wykorzystywanie notebooka niezgodnie z
pierwotnym przeznaczeniem.

> nie ma jak obsłużyć myszki, Internet słabo
> łapie lub go nie ma,

J.w.

> ludzie się patrzą i gadają,

No i?

> co
> chwila ktoś gdzieś lezie,

E tam.

> a na koniec można dostać po
> głowie i obudzić się bez komputera.

To jest dobry argument przeciwko używaniu w pociągu czy na ulicy
jakichkolwiek nowoczesnych telefonów komórkowych czy PDA.

--
tbr