Re: Jaki laptop 17 cali?

Autor: Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec_at_gmail.com>
Data: Fri 10 Jul 2009 - 00:34:12 MET DST

On Jul 9, 9:48 am, "Kot Prezydenta" <cic...@gazeta.pl> wrote:

> no i tu masz problem bo albo będzie cichy i nie będzie się grzał albo będzie
> miał wypasioną grafikę która produkuje w grach czy iinym większym obciążeniu
> duże ilości ciepła z którą zazwyczaj lapki sobie nie radzą. Nawet jeśli na
> starcie będzie ok to musi mieć genialny i ragularnie czyszczony układ
> wentylacji to po jakimś czasie będa te same problemy. To jest laptop i nie
> ma jak komputer stacjonarny ogromnej skrzynki i 15 wentylatorami i musi się
> grzać jak ma działac tak samo wydajnie jak PC. Z przegrzewania się słyna
> właśnie HP i te duże i te małe.

> [...]

Cóż, żeby swobodnie korzystać z super-wydajnych laptopów to musimy
jeszcze troszkę poczekać, na szerokość ścieżki < 1 nanometr :)

Inaczej to mamy mękę za duże pieniądze. Trochę to frajerstwo, wydasz
3000 zł teraz a za rok będzie to warte połowę i z zazdrością patrzeć
będziesz na świeże nabytki koleżanek lepsze i za mniejszą kasę...

Do czasu technologii <1nm z wydajnością musimy polegać na desktopach a
laptopy do używania w terenie stricte, tam gdzie trzeba zrobić różne
rzeczy ad hoc. I więc wydajność wtedy nie jest akurat potrzebna,
raczej inne cechy laptopów: jak małość, odporność na wstrząsy i inne
zniszczenia itp. Jak dla mnie najlepiej jakiś netbook z ekranem 10"
mieszczący się w dużej kieszeni, np. kurtki.
A w domciu wypasiony dekstop z wieeelkim monitorem LCD ;>