Re: Zasilacz (ogolnie)

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Thu 09 Jul 2009 - 07:51:54 MET DST

> po woli zaczynam wymiane kompa i na pierwszy ogien idzie
> zasilacz, sprzet jaki bedzie musial uciagnac to :
> -procek, jakis intel q9xxx

Tutaj masz listę procków (wszystkich) wraz z zużyciem przez nie mocy:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_CPU_power_dissipation

> -plyta, zadnych fajerwekow, ma stabilnie chodzic (Gigabyte)
> -ram, na poczatek 4 gb (docelowo ile plyta pozwoli :) )

Przyjmij, że to będzie łącznie 100-120W (płyta ogólnie + chipset + RAM +
wiatraki).

> -dyski 2 (max 3)

Od 6 do 11W obecne dyski (podczas pracy).

> -napedy, 2 sztuki

Też najlepiej przyjmij po 10W (tak bezpieczniej).

> -grafika, jakas nvidia 2xx

Możesz sobie poszukać zużycia dla danego modelu, np. w specyfikacjach na
Komputronik.pl. Z reguły jest podane.

> -jakiej firmy? zastanawiam sie nad Taganem, ale jakie jeszcze firmy
> moge wziasc pod uwage? BeQuiet, Thermaltake, Corsair, Ocz?

Ma być głównie cichy, czy głównie stabilny?

Ja używam od 2.5 roku ToPowera 520W, który ówcześnie był najcichszym
modelem dostępnym w Polsce.

Swego czasu dobrym producentem był jeszcze Chieftec, ale nie wiem, jak
to wygląda na dzień dzisiejszy. Generalnie ta lista firm jest dobra.

> oczywiscie przede wszyskim wymagam bezawaryjnej pracy, jesli przy
> tym bedzie cichutki to jeszcze lepiej :)

To jednak warto sobie dokładniej przemyśleć - zasilacz może być super
stabilny, ale przy obciążeniu zbliżonym do maksymalnego może być po
prostu głośny, nie tylko głośnawy.

Zasada jest taka, że jeśli weźmiesz naprawdę duży zapas mocy, np.
zasilacz 800-1000W, to masz i super stabilność, i super cichość, bo
zasilacz będzie się nudził dostarczając realnie np. 280W. Niestety
wówczas sporo przepłacisz przy jego zakupie.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com