Re: O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Wed 01 Jul 2009 - 03:22:29 MET DST

"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:h2e86n$gkp$1@inews.gazeta.pl...

> Przede wszystkim sprawdziłbym, w jakim trybie działa HDD i czy w BIOS-ie
> nie jest coś poprzestawiane. Bo ciężko mi uwierzyć, że nawet tak nieudany
> procesor nie jest w stanie udźwignąć gołego systemu operacyjnego, nawet
> jeśli to Vista. Do licha, 2 GiB na pokładzie i zegar ponad 3 GHz (nawet
> jeśli to Celeron) nie ma prawa mulić tak, jak to opisujesz. Zresztą, ten
> komputer kupiłeś przecież w 2007 roku, nie mów, że przez 2 lata się tak
> mordowałeś ;->

Szczerze mówiąc to się mordowałem :-) Ten pecet był zakupiony z 512MB ram.
Działał koszmarnie wolno w Vista. Wyrzuciłem to 512M i kupiłem 2x 1GB.
Działało w miarę dobrze. Ale potem coraz wolniej, coraz wolniej, aż mi
windows w ogóle się wieszały na CPU 100% i komputera praktycznie nie
dawało się używać, bo każdy klik myszką i czekasz 2-3 sekundy na reakcję.
Parę miesięcy temu zrobiłem nową instalkę Visty, było w miarę dobrze
ale nienajlepiej - dalej jest powoli.

> Czekaj, to ta sama podstawka? Zanim wkopiesz się w zakup procesora, zrób
> eksperyment i przełóż tego Pentium na chwilę do siebie, da Ci to odpowiedź
> czy rzeczywiście jest to wina tego Celerona.

Wiesz, tego w robocie potrzebuję nie rozbierać bo działa :-)
Nie mam czasu na ewentualne naprawy gdyby się coś zaczęło dziać...