Re: Jaki szybki dysk?

Autor: Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com>
Data: Mon 29 Jun 2009 - 20:14:09 MET DST

"lamer" <lamer@pl.pl> wrote in message
news:h2ar0n$fo2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Dyski SSD maja podane:
> - odczyt 154.1 MB/s
> - zapis 90.8 MB/s

No to bardzo szybkie, zwazywszy ze Twój ramdysk mial tylko 110M/s.
Podejrzanie powolny ten ramdysk, skoro pamieci flash w dyskach
twardych osiagaja podobnego rzedu szybkosci. Chyba ze robia jakies
cuda w tych dyskach ze zrównoleglaniem szyn danych albo cós...
Ale ta nowa seria Vertex jest duzo szybsza nawet od tego co napisales.

To przepisałem z pudełka po swoim dysku:
Max performance:
Read: up to 230 MB/s, Write: Up to 135 MB/s.
Sustained write: Up to 70MB/s.

Jesli tylko stac Cie na wydanie 200 dolców to wydaje sie ten
dysk najlepsza i najbardziej uniwersalna opcja, bez kombinacji.
Wchodzi na gotowca do laptopa lub desktopa jako zamiennik dysku 2.5".

> Karty CF to zwykle:
> - szybkość zapisu: 20MB
> - szybkość odczytu : 25MB
>
> I cena 1 GB szybkiej (30MB/s) CF jest porownywalna z cena 1 GB SSD,
> ale pomysl ciekawy, dzieki :)

Zwłaszcza jeśli potrzebujesz tylko 8G to cena jest nie do pobicia, bo
szybkich dysków SSD o tak małych pojemnościach nie kupisz tanio...

A jak wyglądałoby podłączenie szybkiej karty HDSD (speed 6) po USB 2?
Kupiłem sobie niedawno taką szybką (6) kartę HDSDmicro za 17 dolców
do aparatu photo. Wielkość 8GB, bez adaptera normalnej wielkości SD, ale
jego już miałem ze starej karty 2GB SDmicro kupionej do telefonu GSM.

Różnych opcji na takie "małe" pojemności wydaje się dziś być sporo...
I wszystko co wymyślisz będzie szybsze niż ten Twój dysk 5400rpm :-)