Re: Fit-PC 2 - czy warto?

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 29 Jun 2009 - 11:05:16 MET DST

On Mon, 29 Jun 2009 10:22:02 +0200, Marx <Marx@nospam.com> wrote:

>Podepne sie z zapytaniem
>Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W,
>podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.

Zainwestuj w miernik poboru energii - możesz się zdziwić. Dysk - jeśli
starszy - to sam weźmie z 10-15 watów. Chipset też swoje doda.
Wiatraki też. Do tego straty na zasilaczu. I wobec Twoich szacunkó
moze wyjść ze to nei 30W a 2-3-4 razy tyle. Ja na używanym Dellu
Optiplex GX 150 z Pentium 933 maiłęm pobór 100-130 watów zaleznei od
obciążenia i temperatury otoczenia. Teraz na mojej konstrukcji na
płycie mini ITX z Celeronem mam w stresie rzadko ponad 20 watów. A i
to głownie przez jedyny ruchomy elemnt - dysk.

>Szukam czegos co bedzie cichsze (najlepiej bezglosne), bedzie mozna mu
>zainstalowac wlasnego linuxa i podpiac dysk 3,5", oraz co najmniej 2
>karty sieciowe, i przede wszystkim bedzie pobierac mniej pradu.

Tak jak sugerowali koledzy wcześniej - najtaniej bezie jakiś netbook.
Odpada kwestia peryferiów, masz od razu ekran. UPS-a nie potrezba,
jego rolę pełni bateria. Ciche. Druga kartę sieciowa możesz dołożyć na
USB.

Ze stacjonarnych kompów będziesz miał ciężo znaleźc coś z 2
sieciówkami - chyba ze zerkniesz np. w strone specjalizowanych płyt do
routerów np. RBxxx Mikrotkika. Tyle ze w porówaniu nawet z Atomami to
nie są demony prędkości. Zaleta z kolei to zasilanie z zewnętrzengo
zasilacza albo PoE. Maszyny Adax-a czy JTT na Atomach mają klasyczne
zasilacze wiec cichce raczej nie będą.

>Wydajnosc nieistotna, tylko konsoli tam uzywam.

No to moż ejakaś płyta RBxxx albo coś podobnego?
O przykładowo: http://www.routerboard.com/

Zdrówko