Re: Fit-PC 2 - czy warto?

Autor: Patryk Włos <patryk.wlos_at_invalid.peel>
Data: Mon 29 Jun 2009 - 10:38:30 MET DST

> Podepne sie z zapytaniem
> Mam teraz jako 24/7 Pentium 3 866MHz. Procesor pobiera ok 20W,
> podejrzewam ze dysk i chipset i reszta z 10, czyli w sumie 30W.

A jesteś pewien, że tylko tyle?

Nie wiem, ile tamte części rzeczywiście pobierają - przypuszczam jednak,
że bez dysku będzie gdzieś 30-40W (tak na oko, po poczytaniu
kilkudziesięciu dokumentów na ten temat).

Dla porównania, obecne dyski pobierają:

Seagate 1.5 TB - 10.6W w czasie konkretnej pracy, 8W w czasie zwykłego
obracania się

WD Green 2 TB - 6W / 3.7W

Seagate 500 GB 2.5 cala - raptem 1W / 0.21W

> Szukam czegos co bedzie cichsze (najlepiej bezglosne), bedzie mozna mu
> zainstalowac wlasnego linuxa i podpiac dysk 3,5", oraz co najmniej 2
> karty sieciowe, i przede wszystkim bedzie pobierac mniej pradu.
> Wydajnosc nieistotna, tylko konsoli tam uzywam.

No ja właśnie pod tym kątem znalazłem Fit-PC - brak wentylatora, pobiera
6 do 8W, ale dysk 2.5 cala zamiast 3.5 no i tylko 1 sieciówka (bo Wi-fi
nie będę raczej używać) - z dyskiem i stratami na zasilaczu to może dać
realnie 10-11W, czyli ~3 PLN miesięcznie.

Tylko, że ja router mam osobny, natomiast tego komputerka potrzebuję
jako bardzo mały serwerek do aplikacji wspomagających mój mini-biznes, a
w przyszłości myślę też o tym, aby sobie okablować mieszkanie czujnikami
temperatury i podłączyć je właśnie do tego komputerka (a na nim jakieś
Cacti + digitemp, na co też wystarczy mocy).

Patryk