Re: Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Fri 26 Jun 2009 - 11:08:04 MET DST

Użytkownik "Robbo" <robbo@i.luv.spam.com> napisał w wiadomości
news:h1t7u4$nnb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> Dzisiejsze zintegrowane karty pozwalaja na w miare swobodne podlaczanie
> glosnikow/mikrofonu do wybranych gniazdek w takim sensie że ustawienie co
> gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

Tzw auto-sense. Ale tylko niektóre płyty to mają. W pozostałych jest
niezmienialny rozkład wejść / wyjść.

> [...]
> do
> systemu jako domyślne, ale np. Skype żeby używał słuchawek podłączonych do
> innego gniazdka.
>
> Czy mimo tych 8 kanałów (i zdawałoby się dużych możliwościach konfiguracji
> podłączeń) nadal jestem zmuszony do kupowania kolejnej karty dźwiękowej
> tylko po to by podłączyć słuchawki i nakazać danemu programowi korzystanie
> innej karty?
>
> Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
> przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane

Wszystkie 8-kanałowe Realteki HD mają taką funkcję programowego
"rozdzielenia" na dwie niezalezne karty dźwiękowe (7.1ch + 2ch). A nie
wykluczam, że niektóre starsze też.
Czaem trzeba to włączyć w biosie (opcję 'Front Panel" dać w biosie na
Enabled)

> Pozwole sobie jeszcze zapytac bo chyba masz praktyczne doswiadczenie z tym
> "wielostrumieniowym" - mianowicie czy to drugie urzadzenie, ktore sie
> pojawia w systemie zawsze odtwarza dzwiek przez tzw. "front panel audio"
> (z przednich wyjść) czy jest moze jakis sposob na wybranie jednego z wyjsc
> z tylnych jack'ow? Problem w tym że akurat nie mam w obudowie front panel
> audio..

Kup śledzia z jackami do głośników stereo i mikrofonu. To najlepsze wyjście
jesli nie ma tych I/O w obudowie. Podłączasz w te same piny co byś podłączał
Front Panel.