Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Wed 24 Jun 2009 - 14:48:59 MET DST

Witam,

Dzisiejsze zintegrowane karty pozwalaja na w miare swobodne podlaczanie
glosnikow/mikrofonu do wybranych gniazdek w takim sensie że ustawienie co
gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

Wszystko fajnie, ale czy podlaczajac jednocześnie glosniki glowne do jednego
gniazdka i sluchawki do
drugiego gniazdka istnieje jakis magiczny sposob konfiguracji aby dany
program korzystal z wyjscia na wybrane przeze mnie wyjscie np. sluchawki?.
Zazwyczaj w programach do VOIP mozna konfigurowac z ktorego urzadzenia (jako
calosci) program ma korzystac. Ale ja używam wciąż jednej i tej samej karty
jako urządzenia i chcialbym jednak skorzystać z tych 6 czy 8-iu
kanałów jakie obecnie są w standardzie wyposażenia i wybrać, że głośniki do
systemu jako domyślne, ale np. Skype żeby używał słuchawek podłączonych do
innego gniazdka.

Czy mimo tych 8 kanałów (i zdawałoby się dużych możliwościach konfiguracji i
podłączeń) nadal jestem zmuszony do kupowania kolejnej karty dźwiękowej
tylko po to by podłączyć słuchawki i nakazać danemu programowi korzystanie z
innej karty?

Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by
przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane że
używa danego wyjścia) ?

--
rb