Re: Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wentylatora?

Autor: Netx <gigabyte-cut-it-out_at_gazeta.pl>
Data: Wed 24 Jun 2009 - 01:21:01 MET DST

.Peeter pisze:
> Witam.
>
> Posypał mi się mój ulubiony GF8800GT i musiałem coś w trybie
> natychmiastowym kupić (sesja). Z braku wyboru jest GTS 250
> od Gigabyte, z Zalmanowskim chłodzeniem. Wszystko by było OK,
> gdyby nie to, że to TRAGICZNA SUSZARKA.
>
> Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
> tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits
> w forceware? FW mam najnowsze.

Nie wiem jak z GTS250 ale miałem ostatnio chyba 7600GS, 8800GTS 512MB, a
teraz Evga GTX260 core 216 SC i we wszystkich przypadkach daje się
regulować prędkość wiatraka np. w RivaTuner (działa też na Vista i
Windows 7). Ja mam dwa profile w RT: CTRL+F1=spowolniony wiatrak do 25%
*(normalnie 40%) i zegary karty na miniumum; CTRL+F2=do grania. RT
ładuje się z systemem i sam od razu spowalnia wiatrak i idzie to tray
(nadal działają skróty z klawiatury). Temperatura przy trybie 2D
oscyluje wokół 60*C i jak twierdzi Evga jest to w pełni akceptowalne
(napisali mi że do 70*C może pracować "na stałe"). Trochę jest zabawy z
konfiguracją RivaTuner w szczególności o ile pamiętam ze zniesieniem
limitów na zegary i wiatrak oraz aby akceptował stery najnowsze.

Natomiast np. w GTX285 opcja spowolnienia wiatraka jest zablokowana i
nawet w bios karty tego się zmieni chyba że ma się Asusa GTX285 (nie
TOP), który jako jedyny GTX285 pozwala spowolnić wiatrak dowolnie.
Ograniczenia prawdopodobnie wbudowane w wiatraki ze sterowaniem PWM,
począwszy od co najmniej GTX285.

Pozdrawiam,
Marek