Re: Kieszen na 3 HDD SATA z hotswapem

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 23 Jun 2009 - 18:18:27 MET DST

Norbert pisze:
> Szukam kieszeni na 3 dyski twarde (ewentualnie na 4), ktora mozna
> zamontowac w gniazdach 5,25'' obudowy.
> Cos takiego robi Chieftec http://www.chieftec.com/snt2131.html
> ale po pierwsze wsadza tam RAIDa, a to mi jest niepotrzebne,
Nie wsadza tam raida. To że napisali "raid 0,1,5,x supported" to tylko
znaczy że "raid będzie działał (bo czemu miałby nie działać". Równie
dobrze na przewodzie zasilającym 230v mogli by pisać "windows&linux
supported"... Bzdura, ale marketoidy muszą mieć odpowiednią ilość haseł
reklamowych na pudełku.

> model ponoc bardzo halasuje (i ma nietypowy - cienki - wentylator).
Bardzo jak bardzo - po prostu hałasuje jak to tego rozmiaru wentylator
kręcący się ~3000rpm. Wyłączyłem całkiem, dyski mają ~50'C.

> Zalezy mi jedynie na hot swapie i mozliwosci odlaczenia zasilania
> pojedynczego dysku, bez koniecznosci wyjmowania dysku z kieszeni (lub
> chocby wysuwania). Potrzebuje tego, gdyz mam kilka dyskow do roznych
> zastosowan i w jednej chwili potrzebuje jeden (rzadko dwa) z nich, a nie
> zawsze wszystkie.
A programowo nie możesz?
Może coś takiego
http://www.allegro.pl/item665322133_aluminiowa_kieszen_5_25_sata_welland.html
http://www.allegro.pl/item670499537_welland_me_751_kieszen_hot_swap_na_dyski_sata_3_5.html
co prawda wymaga wysuwania dysku... ale sam fakt odłączenia zasilania
bez odłączania sata nie wydaje mi się dobrym pomysłem.