Re: Jakie napięcie diody "power" led?

Autor: Mateusz Viste <mateusz_at_no-spam.please>
Data: Sat 20 Jun 2009 - 13:50:27 MET DST

On Saturday 20 June 2009 13:25, BartekK wrote:
> W takiej sytuacji jak chcesz diodki zasilać - zasilaj je wprost z
> zasilacza, najlepiej z +12v po kilka szeregowo plus opornik odpowiedni.

Dokładnie.
Kilka lat temu bawiłem się diodami, podłączając pod wyjście diodowe płyty tranzystor NPN. Zasilałem tym po kilkanaście diodek... :-)

Wykonanie bardzo proste:
- Baza do wyjścia na płycie
- Emiter do masy
- Diody podłączasz szeregowo plusem do +12V (przez odpowiedni opornik), a minusem do kolektora

Można nawet pokusić się o zastąpienie diodek czymkolwiek innym - żaróweczką, przekaźnikiem, itp... ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste