Re: Gigabyte GA-M61PME-S2P

Autor: VR <vrays_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 19 Jun 2009 - 19:34:04 MET DST

Użytkownik "Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:op.uvr6570mnjl0c5@wiesiek-pc...
> Problem w tym, że obsługa 1066 nie zależy właściwie od płyty tylko od
> procesora
> i pamięci, gdyż praktycznie wszystkie płyty AM2+ to wspierają.
> Chodzi o to, że procesory AM3/AM2+ posiadają natywną obsługę DDR 1066,
> natomiast
> AM2 nie. Trzeba więc posiadać odpowiedni procesor.

Prawda jak zwykle leży po środku, gdyż... tak się składa iż kolega ma płytę
Gigabyte GA-MA770-UD3 z chipset'em AMD 770, ten sam procesor co ja i te same
pamięci (razem kupowaliśmy). Włożył wszystko do kupy i kości chodzą na
1066Mhz w dualu (gdyby takowe miał to chodziły by nawet na 1200 bo takie
możliwości daje płyta), procesor na 2900... bez najmniejszych kłopotów i
ręcznego dłubania w biosie - wszystko ustawione na ustaw z SPD (Auto).
Mnie to się zdaje że to nie wina Gigabyte'a czy jakieś wymogi technologii
tylko chipsetów NVidii (wystarczy porównać możliwości alternatywnych płyt
Gigabyte'a pod AM2/AM2+ na układach AMD&NVidii).

Pozdrawiam