przejsciówka LPT -centronics

Autor: Bartek Wiecek <dante_at_ciach.eranet.pl>
Data: Thu 18 Jun 2009 - 09:13:11 MET DST

Witajcie,
mam taki problem.
Mam drukarkę HP LaserJet 1200. Ma ona tylko i port równoległy. Niestety nie
jest to ten standardowy port w którym wtyka się wtyczkę z niebieska "belką"
po środku a szeroki port z pinami - wersja damska.
Teraz pojawiła mi się taka światła koncepcja by wyposazyć toto w zewnętrzny
w-lanowy print serwer (do tej pory używałem standardowego jet-direct'a
połączonego ethernetem do routera).
Znalazłem nawet takie urządzonko Edimax'a tyle, ze ono ma właśnie tą
nieszczęsną 'belkę' po środku.
No i teraz pytanie: czy istnieją przejściówki z jednego standardu na drugi i
gdzie ich szukać? bo chyba elektrycznie to jest to dokładnie to samo.
Ewentualnie czy istnieje niedrogie urządzenie które z jednej strony łaczy
sie do istniejącego W-lana a z drugiej ma port lan (jeden wystarczy) do
którego mógłbym podłączyć posiadany jetdirect. Taki najprostrzy bridge -
wiem, ze są routery które realizują taką usługę ale wolałbym uniknąć
kupowania kolejnego routera tylko po to by drukarkę podłączyć :-)

Help :-)))
pzdr
Bartek