Re: PC'et domowy za ~ 2k.

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 17 Jun 2009 - 16:48:56 MET DST

"XWindowsMen" napisał:

> LCD -> ma być dobry :) grafik na nim nie będzie siedział, ale smużenia
> w filmach nie chcę oglądać no i żeby kąty były OK. 17'' w zupełności
> wystarczy.

IMHO warto wycelować w 19 cali (nie panorama!). Ale to moje subiektywne
zdanie.

> Płyta główna -> bez zintegrowanej grafiki no i jakiegoś zaufanego
> producenta.

Skoro się zastanawiasz nad Gigabyte z chipsetem G31, to grafikę zintegrowaną
dostaniesz "z dobrodziejstwem inwentarza" ;-). A czasami się przydaje, jak
padnie karta a nie ma pod ręką co wetknąć.

> RAM -> 1GB byle nie jakiś "no-name"... jak starczy kasy to może 2GB!?

Lepiej, żeby starczyło, taka ilość to teraz "entry level", zwłaszcza jeśli
będziesz chciał posadzić jakąś Windę nowszą niż XP. A propos - w budżecie
uwzględniłeś cenę systemu? ;->

> Zasilacz -> Żeby on to wszystko pociągnął z lekkim zapasem...

Offtopicznie: odbierałem dzisiaj z Komputronika zamówione bebechy, jako że
budżet składał sie w większości ze środków uciułanych przez dzieci na
"apgrejd kompa", więc i podzespoły nienachalne: jakaś Gigabyte na G31 i
Pentium DC E5200 plus pamięci. Zapytałem przy okazji o jakiś równie
niskobudżetowy zasilacz - sprzedawca wystartował od 550-watowego Corsaira za
niemal 4 stówy i nieczuły na smutne miny dzieci nie chciał pokazać nic
tańszego: "Panie, to starczy na 5 lat, każdą wypuszczoną przez ten czas
grafikę pociągnie!". Ja wiem, że dobrze mówił, ale zupełnie bez wyczucia
"targetu" ;-)

JoteR